Content marketing, czyli dlaczego powinieneś tworzyć angażujące treści

Content marketing

Marketing niemal w całości przeniósł się do Internetu i nie jest to niczym dziwnym. Obecnie społeczeństwo posiada nieograniczony dostęp do sieci, a kanały w social mediach oraz innych źródłach zdobywają znacznie więcej uwagi niż tradycyjne nośniki informacji. Content marketing to element działań komunikacji organizacji ze światem zewnętrznym. Jest to bardzo modne oraz porządane zjawisko, pozwalające marce, firmie, czy organizacji w ogóle, budować wizerunek za pomocą narzędzi internetowych.

Content marketing - podstawowe informacje 

Marketing treści to obszerna dziedzina, której celem jest budowanie wizerunku firmy  oraz świadomości o jej istnieniu. Dla wielu osób, zwłaszcza tych, które nie zajmują się profesjonalnie marketingiem, content będzie zupełnie obcobrzmiącym pojęciem. A tak naprawdę wiele osób, nieświadomie uprawia content marketing na codzień. Content marketing, to nic innego jak regularne udostępnianie treści w Internecie. Zwłaszcza w małych firmach, osoby odpowiedzialne za publikacje treści tworzą content, mimo, że nie mają pojęcia, że właśnie to robią. 

POLECAMY

Z definicji content marketing jest strategią marketingową, jednak jest to tak naprawdę część strategii marketingowej, która polega na regularnym tworzeniu treści, która zainteresuje naszą grupę docelową. Wbrew pozorom, to zadanie nie należy ani do łatwych, ani do trudnych. Główną przeszkodą może okazać się regularność oraz sposób kreacji treści. Jednak wystarczy zapoznać się z kompendium wiedzy, a wszystko szybko się nam rozjaśni. Content marketing to narzędzie do realizacji większych celów marketingowych. A z kolei cele, o których mowa, przyczyniają się zwiększenia sprzedaży. 

Co takiego daje firmie regularne zamieszczanie angażujących treści? Przede wszystkim w znacznym stopniu poszerza granice konwersji i sprzedaży. W zależności od profilu działalności firmy, content marketing pomaga uzyskać to, na czym najbardziej nam zależy, przykładowo zwiększa listę mailingową, buduje świadomość marki, a w konsekwencji zaufanie, pomaga dotrzeć do nowych odbiorców, pokazuje organizację jako eksperta, pokazuje, że firma jest obecna tu i teraz. To ostatnie zwykle wiąże się z tym, że organizacja, która jest obecna i zamieszcza regularnie treści, jest odbierana jako istniejąca, w przeciwieństwie do tej, która nie udziela się w kanałach komunikacji.

Gdzie zamieszczać content? 

Kanałów, na których warto pokazać się jako organizacja, jest naprawdę wiele. Pierwszą zasadą jest dobór takich mediów, które będą odpowiednie do naszej działalności. Prawdą jest, że obecnie każda platforma społecznościowa jest otwarta na wszelki rodzaj biznesu. Kwestią jest generowanie takiej treści, która dobrze wpasuje się w standardy danej platformy. Co innego w przypadku specjalistycznych i eksperckich serwisów, na których pojawiają się treści sponsorowane. Wiadomym jest, że jeżeli prowadzimy biznes tworzący maszynki do baniek mydlanych, nie pokażemy się z tym w serwisie medycznym. 

Social media nie zamykają się jedynie do firmowych profili. Regularnie wrzucana treść to jedno. Dwa to kampanie reklamowe, które budują świadomość, a w konsekwencji zasięgi oraz generują pożądane konwersje. Rzadko praktykowane i niedocenione są posty gościnne, które w sposób organiczny pomagają dotrzeć do wzajemnych publik. 

Warto być autorytetem i specjalistą w oczach naszej publiki. Jak to zrobić? Poprzez kreacje treści interesujących odbiorców. Content powinien być też łatwy do zrozumienia. Trzeba pamiętać o klątwie wiedzy. To zagadnienie polega na tym, że tworząc treści posiadamy pewną wiedzę, która niekoniecznie posiadana jest przez odbiorcę. W konsekwencji to, co dla nas łatwe i logiczne, dla czytelnika może być czarną magią. Marka zyskuje autorytet wówczas, gdy współpracuje z ekspertami w danej dziedzinie. Przykładowo, jeśli jesteśmy sprzedawcą ładowarek do samochodów elektrycznych, możemy spróbować stworzyć materiał wideo z Elonem Muskiem. Wymieniona postać w ścisły sposób powiązana jest ze światem elektromobilności, dlatego można uznać go za eksperta w tej dziedzinie.

To tylko kilka przykładów działań, na których opiera się content marketing. To, w jaki sposób poprowadzisz komunikację w organizacji kompletnie nie jest ograniczone . Liczy się kreatywność i regularność. 

Przypisy