Cel w Universal Analytics a konwersja w GA4
Cele w UA służyły nam do śledzenia pozasprzedażowych konwersji i mikrokonwersji, takich jak wypełnienie poszczególnych kroków formularza (cel z wieloma krokami, który pokazywał nam cały lejek formularzowy), kliknięcia w telefony i e-maile, obejrzenia poszczególnych wideo zamieszczonych na stronie czy wyświetlenie poszczególnych elementów serwisu. Te same akcje użytkowników możemy śledzić w GA4 jako konwersje – jednak z drobnymi różnicami.
POLECAMY
Pomiar zaawansowany w GA4
W codziennej pracy mojego zespołu podstawą do jakichkolwiek wdrożeń i analiz opartych na jakimkolwiek narzędziu do agregacji ruchu w serwisie jest dobrze przygotowany tracking concept, czyli taki dokument, w którym spisujemy wszystkie zdarzenia, które będziemy chcieli zbierać.
Tu uwzględniamy też konwersje i mikrokonwersje. Taki dokument najprościej przygotować w arkuszach Google lub Excelu, a wyglądać może jak np. ten przedstawiony na rysunku 1.
Tracking concept przygotowujemy w ramach warsztatów, które możecie przeprowadzić sami w swojej organizacji: po prostu zbierzcie w jednej sali wszystkie osoby, które odpowiadają za ruch na stronie, czyli zapewne zespoły: marketing, biznes, PM, UX, UI, opieka klienta i programiści. Razem przejdźcie przez swoją stronę internetową i zastanówcie się, co istotnego pod kątem biznesowym i UX-owym użytkownicy mogą robić w Waszym serwisie. Jednocześnie uzupełnijcie dokument z tracking conceptem. Dla ułatwienia – tu znajdziesz template takiego dokumentu: t.ly/aA2n.
Po uzupełnieniu dokumentu przechodzimy od słów do czynów, czyli wdrażamy śledzenie wszystkich spisanych zdarzeń.
Tak jest jednak w idealnym świecie, kiedy mamy czas i zasoby lub agen...
- 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- ... i wiele więcej!