W pułapce koncentracji na celach sprzedażowych. Czy kampanie brandingowe w programmaticu mogą je wspierać?

Temat numeru

Programatyczny model zakupu na stałe zagościł w krajobrazie marketingu internetowego w Polsce. Według szacunków domu mediowego Zenith w tym roku prawie 40% reklamy display będzie kupowane właśnie w tym modelu. Daje on duży potencjał analityczny, głównie dzięki łatwości wykorzystywania danych zewnętrznych i własnych danych reklamodawcy oraz szerokich możliwościach retargetingu. Sprzyja to wykorzystaniu programmatica do kampanii sprzedażowych.

Wszechobecna analityka pozwala mierzyć nie tylko parametry związane bezpośrednio z realizacją transakcji, ale również różnego rodzaju wskaźniki pośrednie, które pomagają odpowiednio zoptymalizować kampanie. Wydaje się, że w tym analitycznym świecie nie ma już miejsca na branding, jednak – paradoksalnie – szeroka możliwość zastosowania danych, prawie całkowity brak ograniczeń co do kreacji i łatwość jej modyfikacji pod cele kampanii otworzyły nowe możliwości planowania i realizowania kampanii brandingowych w programmaticu. 

POLECAMY

1. Świadoma sprzedaż, czyli cele kampanii programatycznych 

W kampaniach realizowanych programatycznie, podobnie jak w przypadku innych kampanii marketingowych, cele możemy podzielić na dwie grupy: sprzedażowe (pod tym pojęciem kryją się wszystkie cele związane z pozyskiwaniem leadów, a więc nie tylko te kończące się zakupem, ale też np. zapisem na jazdę próbną, rejestracją w serwisie, udziałem w konkursie itp.) oraz na brandingowe, czyli związane ze zwiększeniem świadomości i rozpoznawalności marki. 

W przypadku celów sprzedażowych wykorzystanie technologii programmatic daje nam szerokie spektrum możliwości mierzenia wszelkich akcji użytkownika, zarówno w serwisie internetowym/na landing page, jak i w samej kreacji, a następnie targetowania kampanii według zebranych w ten sposób danych. Platformy DSP dają też bardziej zaawansowane możliwości zakupu i optymalizacji kampanii, np.: 

CPA (cost per action) – model optymalizujący kampanie pod kątem wartości akcji (liczby potencjalnych klientów lub sprzedaży). Aby w pełni wykorzystać zalety...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!

Przypisy