Zanim zaczniesz je wdrażać, należy przede wszystkim określić cele działań oraz mierniki, które będą dla Ciebie kluczowe. Marketing treści może realizować cele efektywnościowe oraz wizerunkowe. Gdy już ustalisz, na jakim celu powinieneś się skupić, w następnym kroku dopasuj do niego odpowiednie wskaźniki.
POLECAMY
Przykładowe cele efektywnościowe realizowane dzięki content marketingowi | Przykładowe cele wizerunkowe |
wzrost ruchu na WWW | wzrost świadomości marki |
wzrost ruchu organicznego na WWW | wzmocnienie wskaźnika NPS (Net Promoter Score) |
wzrost jakości ruchu na WWW | budowanie pożądanego wizerunku marki w określonej grupie docelowej |
generowanie leadów | budowanie wizerunku eksperta |
W zależności od celów, które chcesz osiągnąć, możesz wybierać spośród sześciu głównych wskaźników.
- CEL: zasięg. Wskaźniki konsumpcji – do ilu osób trafiają treści?
- CEL: zaangażowanie, budowanie lojalności. Wskaźniki retencji – czy konsumenci powracają do treści?
- CEL: generowanie leadów. Wskaźniki lead generation – jak często odbiorcy treści stają się leadem sprzedażowym?
- CEL: zaangażowanie. Wskaźniki zaangażowania – czy konsumenci wchodzą w interakcję z contentem?
- CEL: ruch organiczny. Wskaźniki widoczności w wyszukiwarce – które miejsce zajmują treści w wyszukiwarce pod danymi słowami kluczowymi?
- CEL: wsp...
- 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- ... i wiele więcej!