W jaki sposób tworzyć efektowne i efektywne Rolki na Instagramie, czyli o formacie Reels

Temat numeru
   Tematy poruszane w tym artykule  
  • Jak królujące formaty wideo, jak TikTok i Instagram Reels, zmieniają podejście do marketingu w mediach społecznościowych.
  • Cechy i możliwości nowego formatu Reels na Instagramie, umożliwiającego tworzenie krótkich filmów.
  • Poznaj różnice między tworzeniem filmów na Instagram Reels a TikTok i jakie są najważniejsze aspekty do uwzględnienia podczas tworzenia Rolki.
  • Kluczowe powody, dla których warto produkować content właśnie w formacie Reelsów na Instagramie.
  • Nowości i funkcjonalności wprowadzane przez Instagram w kontekście Reels oraz jakie zmiany obserwujemy.
  • Rekomendacje aplikacji zewnętrznych do tworzenia angażujących Reelsów na Instagramie.
  • Wpływ algorytmu Instagrama na widoczność Reelsów, a także jakie treści są ograniczane.
  • Sposoby na wykorzystanie trendów w Reelsach, aby zwiększyć zasięg i zaangażowanie odbiorców.
  • Analiza przeglądu i statystyk Reelsów na Instagramie, które mogą pomóc w zrozumieniu działania i zaangażowania.
  • Pomysły na kreatywne wykorzystanie formatu Reelsów w celu wzmocnienia wizerunku marki oraz zaangażowania społeczności.

Instagram od dawna nie jest aplikacją, gdzie publikujemy jedynie zdjęcia. To już potężne narzędzie marketingowe, gdzie budowane są społeczności, a marki pokazują oraz sprzedają swoje produkty i usługi. By robić to skutecznie, należy dostosować się do aktualnie panującej specyfiki medium.

Od dłuższego czasu w marketingu mediów społecznościowych króluje format wideo. W charakterystyczny sposób opiera się na nim TikTok, czyli platforma, która szturmem zawojowała świat mediów społecznościowych, zyskując sobie rzesze wiernych fanów, którzy godzinami scrollują filmy w aplikacji. 

POLECAMY

Ten fenomen krótkich, zaskakujących, często zabawnych treści, postanowił wykorzystać także Instagram, wprowadzając format Reelsów, czyli Rolek, które dołączyły do innych elementów prezentowania contentu. Zdecydowanie to właśnie one są obecnie preferowane przez algorytm Instagrama, który chętnie i w zwiększonej ilości pokazuje je użytkownikom aplikacji.

Co i w jaki sposób publikować na Instagramie, aby zainteresować grupę docelową? Specjaliści ds. social mediów codziennie stają przed wyborem formatów, które będą angażować użytkowników w mediach społecznościowych i mają nie lada wyzwanie! Reelsy mocno namieszały w temacie produkcji i dystrybucji krótkich filmików w Internecie. W tym artykule skupimy się właśnie na nich.

Rolki – krótka charakterystyka 

Rolki umożliwiają nagrywanie i edytowanie w aparacie Instagrama krótkich filmów o długości maks. 90 s. Jest to nowość, która została wprowadzona niedawno – dotychczas maksymalny czas trwania był ustalony na 60 s. 

Do Rolki możesz dodać efekty i muzykę lub użyć własnego oryginalnego dźwięku. Funkcjonalność dostępna jest dla...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!

Przypisy