Dobry research, czyli jaki?
Przede wszystkim należy jasno sprecyzować cele, jakie stawiane są w kampanii, na podstawie długofalowych działań. Nic nie może funkcjonować przypadkowo na zasadzie: sprawdzę, a potem będę… się martwić/wyciągać wnioski. Oczywiście w testowaniu nowych rozwiązań nie ma nic złego, ale kiedy mamy jasno określone, mierzalne cele, wyciąganie wniosków, redefiniowanie i rewizja działań odbywają się z zupełnie innego poziomu. Dlatego istotny jest plan marketingowy z określonymi celami SMART (Specific – sprecyzowanymi, Measurable – mierzalnymi, Achivalbe – ambitnymi, ale osiągalnymi, Relevant – istotnymi oraz Time-related, czyli ograniczonymi czasowo). Dzięki temu ogranicza się niespodziewane komplikacje czy nietrafione działania.
Następnie przechodzimy do poszukiwań, czyli badamy rynek, szukamy inspiracji, sprawdzamy konkurencję, zapoznajemy się z badaniami i trendami. Tutaj pomocne będą takie narzędzia, jak:
POLECAMY
- Wyszukiwarka Google – skarbnica wiedzy, czego szukają internauci w sieci;
- Google Trends – sprawdza nie tylko najbardziej popularne frazy w czasie, ale sezonowość ich wyszukiwań;
- Ahrefs (płatne)/SurferSeo w którym można sprawdzić słowa kluczowe i ich popularność, inspiracje na treści na konkretnej stronie, np. konkurencji;
- Ubersuggest – śledzi słowa kluczowe oraz proponuje pomysły na content;
- Buzzsumo – bada, co jest popularne w social mediach, jakie jest tam zaangażowanie oraz najpopularniejsze domeny, które piszą na dany temat;
- Search Console (darmowe) – raport pokazuje, cz...
- 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- ... i wiele więcej!