Marketingowy content w dobie AI – kreatywność ciągle „rządzi”

Temat numeru

Content is king, distribution is queen… ale creativity is a JOKER. Rozwój technologii wkracza w nową erę artificial intelligence (AI), a ta optymalizuje naszą pracę, przyspiesza tworzenie, wykonuje to, co do tej pory było żmudną koniecznością każdego copywritera. Ale czy do końca jest tak idealnie? Jak tworzyć treści, aby spełniały określone, a nie przypadkowe cele? Czy przyszłość twórców marketingu treści jest zagrożona? I czy bycie kreatywnym w ich tworzeniu jest potrzebne?

Dobry research, czyli jaki? 

Przede wszystkim należy jasno sprecyzować cele, jakie stawiane są w kampanii, na podstawie długofalowych działań. Nic nie może funkcjonować przypadkowo na zasadzie: sprawdzę, a potem będę… się martwić/wyciągać wnioski. Oczywiście w testowaniu nowych rozwiązań nie ma nic złego, ale kiedy mamy jasno określone, mierzalne cele, wyciąganie wniosków, redefiniowanie i rewizja działań odbywają się z zupełnie innego poziomu. Dlatego istotny jest plan marketingowy z określonymi celami SMART (Specific – sprecyzowanymi, Measurable – mierzalnymi, Achivalbe – ambitnymi, ale osiągalnymi, Relevant – istotnymi oraz Time-related, czyli ograniczonymi czasowo). Dzięki temu ogranicza się niespodziewane komplikacje czy nietrafione działania. 
Następnie przechodzimy do poszukiwań, czyli badamy rynek, szukamy inspiracji, sprawdzamy konkurencję, zapoznajemy się z badaniami i trendami. Tutaj pomocne będą takie narzędzia, jak:

POLECAMY

  • Wyszukiwarka Google – skarbnica wiedzy, czego szukają internauci w sieci;
  • Google Trends – sprawdza nie tylko najbardziej popularne frazy w czasie, ale sezonowość ich wyszukiwań;
  • Ahrefs (płatne)/SurferSeo w którym można sprawdzić słowa kluczowe i ich popularność, inspiracje na treści na konkretnej stronie, np. konkurencji;
  • Ubersuggest – śledzi słowa kluczowe oraz proponuje pomysły na content;
  • Buzzsumo – bada, co jest popularne w social mediach, jakie jest tam zaangażowanie oraz najpopularniejsze domeny, które piszą na dany temat;
  • Search Console (darmowe) – raport pokazuje, cz...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!

Przypisy