Automatyzować czy nie automatyzować? Jak przyspieszyć wdrożenia, migracje i raportowanie w GA4?

Temat numeru

Już niedługo – 1 lipca 2023 r. – czeka nas rewolucja: ostateczne przejście z Google Analytics Universal do czwartej wersji narzędzia – GA4. Zmiana dotknie wszystkich użytkowników GA. Spora część z nich, już od kilku miesięcy zastanawia się pewnie, czy i jak przenieść wdrożenie, które działa aktualnie, do nowej wersji narzędzia. Jak przyspieszyć tę pracę?

Nasze rozwiązania podzieliliśmy na trzy części:

POLECAMY

  1. „haki” przyspieszające pracę z GTM i GA4; 
  2. użycie API Google Tag Managera (GTM) i skrypty w R; 
  3. automatyzacja raportowania i pracy z interfejsem.

1. „Haki” przyspieszające pracę w GTM i GA 

Zacznijmy od pierwszej kategorii, w której umieściliśmy kilka wskazówek, jak przyspieszyć pracę nad wdrożeniami i migracjami. 

1.1. Import całych kontenerów w GTM 

Import kontenerów to pierwsza funkcjonalność, za którą analitycy kochają GTM. Po wejściu w administrację, masz możliwość wgrania zawartości targów, skryptów, reguł z innego konta. W jaki sposób może to pomóc w pracy? Przygotowując „modelowe” wdrożenie, możemy za pomocą kilku kliknięć, zaimportować je do innego konta, bez mozolnego dodawania poszczególnych elementów w interfejsie. 
Część pracy w GTM jest powtarzalna, niektóre zdarzenia chcemy mierzyć w wielu kontach. Dodatkowo możemy przygotować gotowe rozwiązania, dla różnych typów stron: dla stron bez modułu e-commerce, z modułem e-commerce opartym na konkretnym silniku sklepu, np. prestashop czy magento.

1.2. Import konkretnych rozwiązań 

Dodatkowo, korzystając z tej funkcji, możemy znaleźć bardzo dużo gotowych rozwiązań (praktycznie plug and play), które umożliwiają szybkie dodanie do GTM śledzenia konkretnych elementów. 
Jak to działa? Pobieramy plik json na nasz komputer i importujemy go do wybranego kontenera. 
Największą skarbnicą takich rozwiązań jest strona: https://bit.ly/3h16XTb, zawierająca rozwiązania zarówno UA, jak i GA4. Polecam przetestowanie kilku takich rozwiązań. Przykładowo, przepis „copy paste” przekazuje do GTM dane o tym, co skopiował na stronie użytkownik (jest to przydatne szczególnie wtedy, gdy chcemy mieć w GA4 informacje, jakie fragmenty tekstu, adres e-mail czy telefon były kopiowane). Rozwi...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!

Przypisy