Analiza jakościowa, czyli siłownia umysłu

Analityka internetowa

Bardzo trafne zdaje się być stwierdzenie, że z firmową analizą danych najczęściej jest tak, jak z karnetem na siłownię – każdy ją ma, bo modnie, bo wypada, bo tak nakazuje zdrowy rozsądek, jednak mało kto korzysta (tutaj pojawia się cała masa wymówek, a wśród nich najczęściej brak czasu). Jak już udaje się skorzystać z dowolnego powyżej, nagle odczuwamy wielką radość i doceniamy posiadanie! A gdy wreszcie ktoś świadomie i konsekwentnie wykorzystuje to, co ma... cóż, wówczas widzi fantastyczne efekty, zarówno na siłowni (wyrzeźbione ciało), jak i w analityce (trafne wnioski i długofalowe, gwarantujące wymierne zyski strategie).

Jak wykorzystać w pełni narzędzia analityczne? Jak zmienić dane w trafne wnioski? Jak interpertować cyfry i udoskonalić nimi biznes? Liczę na Twój zapał, ponieważ dane na temat biznesu (zawarte choćby w monitoringu internetu) mogą przynieść najwięcej zysku, niż podpowiada (na pierwszy rzut oka) umysł ;) Czyli jak mawia Ewa Chodakowska: „Nawet jeżeli meta jest daleko za horyzontem, naucz Cię cieszyć z każdego kroku, który robisz w jej kierunku. Twoją największą konkurencją jest osoba, której codziennie przyglądasz się w lustrze”. Spróbujmy zatem mierzyć, badajmy prawidłowości i sprawdzajmy dane jakościowo, wdrażajmy wnioski z analiz, optymalizujmy, angażujmy się i obserwujmy skutki. 

POLECAMY

Czym jest analiza jakościowa opinii publikowanych w sieci?

W świecie pełnym bombardujących nas zewsząd przekazów musimy zdecydować, które z nich są najistotniejsze z perspektywy naszego biznesu. Konieczny jest dobór odpowiednich narzędzi. Naturalnie, jeżeli mamy portal informacyjny, zależeć nam będzie przede wszystkim na zasięgu, kliknięciach i wykazaniu liczby odsłon przed potencjalnymi reklamodawcami – wówczas warto analizować dane pochodzące z takich narzędzi, jak Google Analytics, Buzzsumo czy SimilarWeb. Dzięki temu uzyskamy warte obserwowania liczby związane z wejściami na stronę i poznamy miejsca, z których przyszedł ruch. 
Monitoring Internetu pozwala nam z kolei zgłębiać odmienne tematy i analizować dyskusje internautów na temat naszej marki, konkurentów czy branży – zarówno ilościowo, jak i jakościowo. 
 

Wskazówka

Badanie jakościowe dany...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!

Przypisy