Pracując z kampaniami Google Ads, chlebem powszednim specjalisty jest szlifowanie list słów kluczowych, dopieszczanie grup odbiorców i budowanie przemyślanych strategii działań opartych na wynikach. W całym tym natłoku zadań umyka coś, co, patrząc holistycznie, ma finalnie istotny wpływ na osiągnięcie pełnego potencjału kampanii reklamowych. To niepozorne coś stoi między potencjalnym klientem a promowaną usługą: mowa tutaj o reklamie Google Ads.
Dział: Kampania Google Ads
System Google AdWords postrzegany jest bardzo często jako jedno z głównych i podstawowych narzędzi umożliwiających dotarcie do potencjalnego klienta. Niewątpliwie tak jest, ale problem pojawia się w sytuacji, kiedy próbujesz dotrzeć do odbiorcy na rynku niszowym. Zwykła kampania kierowana na słowa kluczowe nie spełnia swojej funkcji, ponieważ mocno ogranicza ją status słów kluczowych – mała liczba wyszukiwań. Jak mimo to wykorzystać możliwości systemu AdWords, aby dotrzeć do właściwego odbiorcy? O tym przeczytasz w tym artykule.
Kampanie Google Ads nie funkcjonują w próżni i niezależnie od swojej branży, zawsze musisz liczyć się z konkurencją. Gdy użytkownik wpisuje w wyszukiwarkę frazę, widzi zazwyczaj kilka reklam odpowiadających na jego zapytanie. Konkurencyjne firmy jeszcze nie odkryły zalet Google Ads? Tak czy inaczej miej się na baczności – to się może bardzo szybko zmienić. W niektórych przypadkach konkurencja jest tak duża, a stawki tak wywindowane, że może nawet nie być Cię stać na kampanie. Jeżeli jednak chcesz wypróbować swoich sił w Google Ads, zrób to z pomysłem i staraj się jak najbardziej wyróżnić na tle konkurencji.
W systemie Google AdWords możesz rozliczać się za każde kliknięcie w Twoją reklamę (CPC – cost per click), za każde tysiąc wyświetleń reklamy w sieci reklamowej (CPM – cost per mille) lub za obejrzenie reklamy wideo (CPV – cost per view). Każdy ze sposobów rozliczeń wiąże się z uszczupleniem Twojego portfela. Jak więc wykorzystać budżet w sposób maksymalnie efektywny? Dowiesz się tego z artykułu.
Remarketing od jakiegoś czasu jest must have każdego menedżera AdWords. Kampania remarketingowa to swoisty wytrych, którym próbują zmiękczać nasze serca i rozumy sprzedawcy oraz telemarketerzy sprzedający AdWords. Równocześnie remarketing to, w mojej opinii, często najbardziej zaniedbana kampania w całym koncie AdWords. Dlaczego? Najczęściej konfigurowany jest na początku i z racji na przyzwoitą skuteczność, nikt później do niego nie zagląda, a jak każdy element układanki także remarketing wymaga ciągłej optymalizacji. Postaram się pokazać typowe błędy, jakie popełniają menedżerowie na kontach, które mam okazje audytować. Spróbuję też odpowiedzieć na takie pytania, jak: Jakie są najczęstsze błędy remarketingu? Jak wykluczać użytkowników Twojej strony pozostałych kampanii? Dlaczego wykorzystanie remarketingu dynamicznego poprawia skuteczność reklamy o 100%?
Optymalizacja kampanii AdWords ma na celu poprawienie jej efektów i uzyskanie lepszych wyników z działań reklamowych. Jednak nie zawsze ręczna analiza danych pozwala na uzyskanie takiego efektu, jakiego oczekujemy. W tej sytuacji pomocne okazują się strategie automatycznego ustalania stawek. Jak z nich korzystać? Kiedy jest to zasadne?
Promocja w wyszukiwarkach jest istotną składową działań marketingowych prowadzonych online. Jeśli przygotowujesz się do rozpoczęcia promocji, poświęć chwilę i oszacuj koszty pozyskania użytkownika z tych dwóch kanałów. Gdy prowadziłeś już jakiekolwiek działania, jesteś w nieco lepszym położeniu, ponieważ możesz wykorzystać dane historyczne, jednakże i bez tych informacji z pewnym przybliżeniem możesz określić, ile kosztuje kliknięcie w Google.
Jakie są obecnie zachowania konsumentów, jak na to reaguje Google i co to oznacza dla Twojej kampanii AdWords?