Jak kalkulować i ile kosztuje kliknięcie w wyszukiwarce Google?

Kampania Google Ads

Promocja w wyszukiwarkach jest istotną składową działań marketingowych prowadzonych online. Jeśli przygotowujesz się do rozpoczęcia promocji, poświęć chwilę i oszacuj koszty pozyskania użytkownika z tych dwóch kanałów. Gdy prowadziłeś już jakiekolwiek działania, jesteś w nieco lepszym położeniu, ponieważ możesz wykorzystać dane historyczne, jednakże i bez tych informacji z pewnym przybliżeniem możesz określić, ile kosztuje kliknięcie w Google.

Zapraszamy również do wzięcia udziału w Kongresie Online Marketing!

POLECAMY

Kliknięcie w AdWords

W AdWords ważne jest, aby internauta zapoznał się z Twoją reklamą i w nią kliknął. Dlatego istotne jest, aby to właśnie Twoja oferta wyświetlała się na wysokich pozycjach. Umiejscowienie reklamy na stronie z wynikami wyszukiwania zależy od dwóch czynników – współczynnika jakości i maksymalnego CPC ustawionego dla słowa kluczowego.

Współczynnik jakości

Co m.in. ma wpływ na współczynnik jakości?

  • współczynnik CTR: oczekiwany, historyczny dla danej strony docelowej, historyczny dla całego konta AdWords,
  • jakość strony docelowej,
  • trafność słowa kluczowego/reklamy,
  • skuteczność geograficzna,
  • skuteczność reklam na różnych rodzajach urządzeń.

Współczynnik ten możesz sprawdzić na swoim koncie AdWords. Jeśli nie widzisz danych dotyczących wyników jakości (Wyn. Jak.), możesz je dodać za pomocą przycisku Kolumny, wybierając odpowiednią pozycję z menu Atrybuty.

Koszt za kliknięcie

Kolejną, bardziej oczywistą wielkością, wpływającą na koszt kliknięć, jest maksymalne CPC. Za pojedyncze kliknięcie, w zależności od słowa kluczowego, możesz zapłacić od kilku lub kilkunastu groszy w przypadku mało i średnio popularnych słów kluczowych. Dla tych bardziej popularnych, np. związanych z foreksem, metatraderem, odszkodowaniami i wypadkami oraz kredytami, stawki r...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!

Przypisy