Kliknięcie w AdWords
W AdWords ważne jest, aby internauta zapoznał się z Twoją reklamą i w nią kliknął. Dlatego istotne jest, aby to właśnie Twoja oferta wyświetlała się na wysokich pozycjach. Umiejscowienie reklamy na stronie z wynikami wyszukiwania zależy od dwóch czynników – współczynnika jakości i maksymalnego CPC ustawionego dla słowa kluczowego.
POLECAMY
Współczynnik jakości
Co m.in. ma wpływ na współczynnik jakości?
- współczynnik CTR: oczekiwany, historyczny dla danej strony docelowej, historyczny dla całego konta AdWords,
- jakość strony docelowej,
- trafność słowa kluczowego/reklamy,
- skuteczność geograficzna,
- skuteczność reklam na różnych rodzajach urządzeń.
Współczynnik ten możesz sprawdzić na swoim koncie AdWords. Jeśli nie widzisz danych dotyczących wyników jakości (Wyn. Jak.), możesz je dodać za pomocą przycisku Kolumny, wybierając odpowiednią pozycję z menu Atrybuty.
Koszt za kliknięcie
Kolejną, bardziej oczywistą wielkością, wpływającą na koszt kliknięć, jest maksymalne CPC. Za pojedyncze kliknięcie, w zależności od słowa kluczowego, możesz zapłacić od kilku lub kilkunastu groszy w przypadku mało i średnio popularnych słów kluczowych. Dla tych bardziej popularnych, np. związanych z foreksem, metatraderem, odszkodowaniami i wypadkami oraz kredytami, stawki rosną aż do kilkudziesięciu, a nawet kilkuset złotych za jedno klik...
- 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- ... i wiele więcej!