7 grzechów głównych remarketingu w AdWords

Kampania Google Ads

Remarketing od jakiegoś czasu jest must have każdego menedżera AdWords. Kampania remarketingowa to swoisty wytrych, którym próbują zmiękczać nasze serca i rozumy sprzedawcy oraz telemarketerzy sprzedający AdWords. Równocześnie remarketing to, w mojej opinii, często najbardziej zaniedbana kampania w całym koncie AdWords. Dlaczego? Najczęściej konfigurowany jest na początku i z racji na przyzwoitą skuteczność, nikt później do niego nie zagląda, a jak każdy element układanki także remarketing wymaga ciągłej optymalizacji. Postaram się pokazać typowe błędy, jakie popełniają menedżerowie na kontach, które mam okazje audytować. Spróbuję też odpowiedzieć na takie pytania, jak: Jakie są najczęstsze błędy remarketingu? Jak wykluczać użytkowników Twojej strony pozostałych kampanii? Dlaczego wykorzystanie remarketingu dynamicznego poprawia skuteczność reklamy o 100%?

Oczywiście największy błąd skutecznej strategii w kontekście remarketingu stanowi jego pominięcie. Z doświadczenia wiem, że tylko średnio 1–3% użytkowników konwertuje przy pierwszej wizycie. Co z pozostałymi ok. 97%? Wrócą albo nie wrócą. Warto więc przypominać  o naszej ofercie, ponieważ jeśli tego nie zrobimy, to istnieje duże prawdopodobieństwo, że stracimy klienta bezpowrotnie. Należy jednak wykorzystywać ten typ kampanii świadomie i nie popełniać błędów kardynalnych. Poniżej wskażę 7 największych błędów, które dostrzegam na wielu kontach AdWords.

POLECAMY

1. Remarketing do wszystkich użytkowników wyświetlany przez 30 dni

Kampania kierowana do wszystkich użytkowników strony, na 30-dniowych listach remarketingowych to zdecydowanie najczęstszy typ kampanii, jakie spotykam na kontach.

Czas, na jaki zapisujemy użytkownika na listę remarketingową, mówi nam, jak długo przechowywać ciasteczko, a co za tym idzie – przez jaki okres maksymalny będziemy mogli wrócić do danego użytkownika.

Warto zastanowić się, jak przebiega proces decyzyjny w przypadku produktu, który oferujemy. Użytkownik kupujący mieszkanie będzie potrzebował zapewne więcej czasu na decyzję (możemy wykorzystać listy np. 90-dniowe), z drugiej strony użytkownik kupujący czapkę z daszkiem za 50 zł
będzie pewnie zastanawiał się nad zakupem kilka dni – do przekonania wyko...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!

Przypisy