Oczywiście największy błąd skutecznej strategii w kontekście remarketingu stanowi jego pominięcie. Z doświadczenia wiem, że tylko średnio 1–3% użytkowników konwertuje przy pierwszej wizycie. Co z pozostałymi ok. 97%? Wrócą albo nie wrócą. Warto więc przypominać o naszej ofercie, ponieważ jeśli tego nie zrobimy, to istnieje duże prawdopodobieństwo, że stracimy klienta bezpowrotnie. Należy jednak wykorzystywać ten typ kampanii świadomie i nie popełniać błędów kardynalnych. Poniżej wskażę 7 największych błędów, które dostrzegam na wielu kontach AdWords.
POLECAMY
1. Remarketing do wszystkich użytkowników wyświetlany przez 30 dni
Kampania kierowana do wszystkich użytkowników strony, na 30-dniowych listach remarketingowych to zdecydowanie najczęstszy typ kampanii, jakie spotykam na kontach.
Czas, na jaki zapisujemy użytkownika na listę remarketingową, mówi nam, jak długo przechowywać ciasteczko, a co za tym idzie – przez jaki okres maksymalny będziemy mogli wrócić do danego użytkownika.
Warto zastanowić się, jak przebiega proces decyzyjny w przypadku produktu, który oferujemy. Użytkownik kupujący mieszkanie będzie potrzebował zapewne więcej czasu na decyzję (możemy wykorzystać listy np. 90-dniowe), z drugiej strony użytkownik kupujący czapkę z daszkiem za 50 zł
będzie pewnie zastanawiał się nad zakupem kilka dni – do przekonania wyk...
- 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- ... i wiele więcej!