Jak robić kampanie AdWords w świecie Mobile-First?

Kampania Google Ads

Jakie są obecnie zachowania konsumentów, jak na to reaguje Google i co to oznacza dla Twojej kampanii AdWords?

Na początku tego roku serwis We Are Social opublikował swój coroczny raport na temat stanu mobile’a, rynku internetowego oraz social mediów na świecie. Wynika z niego, że pod względem udziału internetowego ruchu mobilnego Polska znajduje się na 6. miejscu z wynikiem 51% stron internetowych, które odwiedzone zostały na smartfonach i tabletach. 

POLECAMY

To najlepszy wynik w Europie. Średnia światowa wynosi 39%. Na pierwszym miejscu jest Nigeria z wynikiem 81%, a na ostatnim Rosja (12%). Takie kraje jak Wielka Brytania (28%) czy USA (27%) osiągnęły wynik poniżej średniej1.

Tradycyjne strategie, które działały w przypadku urządzeń stacjonarnych, mogą już nie działać tak dobrze, gdy weźmiemy pod uwagę fakt, iż mniej więcej połowa ruchu pochodzi z urządzeń mobilnych. 

Nie wierzysz raportom robionym przez firmy zewnętrzne? Sprawdź więc raporty z Google AdWords i Google Analytics lub innego narzędzia statystycznego, którego używasz i przekonaj się na własne oczy. 

W zależności od branży te liczby będą się trochę różniły, ale zdziwią się Ci, którzy myślą, że w ich branży mało kto wchodzi na ich stronę przy użyciu smartfona. Widziałem dane, w których portal randkowy miał mniejszy udział urządzeń mobilnych niż strona internetowa dewelopera. Kto ogląda mieszkania na smartfonie!? A jednak.

Pojawiło się bowiem zjawisko lokalnego konsumenta mobi...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!

Przypisy