Strategie automatycznego ustalania stawek od A do Z – jak i kiedy warto je stosować?

Kampania Google Ads

Optymalizacja kampanii AdWords ma na celu poprawienie jej efektów i uzyskanie lepszych wyników z działań reklamowych. Jednak nie zawsze ręczna analiza danych pozwala na uzyskanie takiego efektu, jakiego oczekujemy. W tej sytuacji pomocne okazują się strategie automatycznego ustalania stawek. Jak z nich korzystać? Kiedy jest to zasadne?

Na początku warto zaznaczyć, że istnieją dwie grupy strategii ustalania stawek: samodzielne oraz automatyczne. Do pierwszej zalicza się CPC ustawiany samodzielnie (CPC, z ang. cost-per-click – metoda stosowana najczęściej) oraz maksymalny koszt obejrzenia (CPV, z ang. cost-per-view – stosowany w kampanii wideo w serwisie YouTube). O ile w przypadku stawek ustalanych samodzielnie masz nad nimi pełną kontrolę i sam decydujesz, ile jesteś w stanie najwięcej zapłacić za kliknięcie lub obejrzenie reklamy wideo, o tyle w strategiach automatycznych określasz warunki będące dla systemu AdWords podstawą do określania stawek. W tym przypadku wyróżniamy 7 typów.

POLECAMY

1. Ulepszone CPC

Strategia ta pozwala na ręczne ustalanie stawek, ale daje systemowi przyzwolenie na automatyczne podwyższanie stawek, maksymalnie do 30%, jeśli uzna, że dana aukcja z większym prawdopodobieństwem spowoduje uzyskanie konwersji. Z kolei jeśli system uzna, że aukcja niesie ze sobą małe prawdopodobieństwo konwersji, to może obniżyć stawkę nawet o 100%. By dostosować stawki w czasie rzeczywistym, zwiększając tym samym prawdopodobieństwo konwersji, system bierze pod uwagę takie czynniki, jak przeglądarka, lokalizacja, urządzenie, czas (godzina), Warunkiem zastosowania tej strategii jest ustawienie śledzenia konwersji na koncie AdWords.

Rys. 1. Docelowy udział w wygranych aukcjach. Źródło: Panel Google AdWords

...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!

Przypisy