Copywriting w reklamie Google Ads – najlepsze praktyki

Kampania Google Ads

Pracując z kampaniami Google Ads, chlebem powszednim specjalisty jest szlifowanie list słów kluczowych, dopieszczanie grup odbiorców i budowanie przemyślanych strategii działań opartych na wynikach. W całym tym natłoku zadań umyka coś, co, patrząc holistycznie, ma finalnie istotny wpływ na osiągnięcie pełnego potencjału kampanii reklamowych. To niepozorne coś stoi między potencjalnym klientem a promowaną usługą: mowa tutaj o reklamie Google Ads.

Reklamy Google Ads od kuchni

System reklamowy Google Ads przewiduje dwa typy reklam, w których możesz rozwijać swój warsztat pisarski: reklamy tekstowe w sieci wyszukiwania oraz reklamy display’owe w sieci reklamowej. Aktualnie, najpopularniejsze formaty tych reklam to kolejno: elastyczne reklamy tekstowe (responsive search ads) oraz elastyczne reklamy display’owe (responsive display ads). Formaty te gwarantują najwięcej miejsca na treść (tab. 1). W RSA masz do dyspozycji aż 15 nagłówków oraz 4 opisy, w RDA jest to maksymalnie 5 nagłówków i 5 opisów, z dodatkowym jednym polem, tzw. długim nagłówkiem.
Tak rozbudowana konstrukcja reklamy ma swoje zastosowanie w ostatnio mocno rozwijanej idei automatyzacji działań na podstawie zrozumienia intencji użytkowników z wykorzystaniem google’owskich systemów uczących się. Zasada jest prosta: im więcej nagłówków i tekstów reklamy wprowadzisz, tym większe prawdopodobieństwo, że Google wyświetli reklamę dopasowaną do haseł wyszukiwanych przez użytkowników, wpływając na zwiększenie skuteczności reklamy. Przykładowo, wyświetlona reklama RSA składać się będzie z maksymalnie 3 nagłówków i 2 opisów, w różnych kombinacjach, po to, by z czasem system określił te, które najlepiej wpasowują się w zapytania Twoich jakościowych odbiorców. 

POLECAMY

Wskazówka

Redagując nagłówki i opisy reklamy, staraj się, aby zachowały sens w każdym zestawieniu oraz samodzielnie, ponieważ mogą wyświetlić się użytkownikowi w dowolnej kolejności.

 

Tabela 1. Elementy reklam wraz z obowiązującym limitem znaków
Elastyczne reklamy tekstowe (RSA)
Pole Maksymalna liczba znaków
Nagłówek 30
Opis 90
Elastyczne reklamy display’owe (RDA)
Pole...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!

Przypisy