Po co masz się odróżniać od konkurencji?
Postaw się na miejscu użytkownika. Szuka czegoś w internecie, wpisuje słowa kluczowe związane z tym przedmiotem lub usługą w wyszukiwarkę i patrzy na wyniki, które podsunęło mu Google. Widzi (na potrzeby przykładu) trzy reklamy. Żadna z nich nie różni się niczym konkretnym, wszystkie firmy reklamują się jako profesjonalne, niezawodne i dostępne cenowo.
Co w takim przypadku robi użytkownik? Najczęściej klika w reklamę, która najbardziej odpowiada mu pod kątem umiejscowienia – jest akurat na linii jego wzroku, zajmuje najczęściej klikaną przez niego pozycję w wyszukiwarce, przyciągnęła jego wzrok konkretnym słowem, które mu się spodobało – czy wybiera ją zupełnie przypadkowo.
POLECAMY
Zastanawiasz się, jakie ma to znaczenie dla Ciebie? Ogromne. Pamiętaj, że klikalność reklamy wpływa na statystyki Twojej kampanii, a także na to, w jaki sposób ocenia ją Google. Kampanie o wysokiej jakości, lepiej oceniane przez Google, płacą mniej.
Jest i druga strona medalu – chętnie klikane reklamy przechwytują i przekierowują na Twoją stronę docelową ruch, który w innym przypadku zdobędzie Twoja konkurencja. Większy ruch to więcej potencjalnych klientów na stronie, a tym samym większa szansa na konwersję. Skoro wiesz już, że warto się przyłożyć, przejdźmy do konkretnych pomysłów, jak odróżnić swoje reklamy od propozycji konkurencji i sprawić, żeby to właśnie je wybierali odbiorcy.
Dobre copy reklam
Dobre copy reklamy to absolutna podstawa...
- 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- ... i wiele więcej!