Odróżnij się od konkurencji albo zgiń! Kilka prostych sposobów na uatrakcyjnienie twojej reklamy w google ads

Kampania Google Ads

Kampanie Google Ads nie funkcjonują w próżni i niezależnie od swojej branży, zawsze musisz liczyć się z konkurencją. Gdy użytkownik wpisuje w wyszukiwarkę frazę, widzi zazwyczaj kilka reklam odpowiadających na jego zapytanie. Konkurencyjne firmy jeszcze nie odkryły zalet Google Ads? Tak czy inaczej miej się na baczności – to się może bardzo szybko zmienić. W niektórych przypadkach konkurencja jest tak duża, a stawki tak wywindowane, że może nawet nie być Cię stać na kampanie. Jeżeli jednak chcesz wypróbować swoich sił w Google Ads, zrób to z pomysłem i staraj się jak najbardziej wyróżnić na tle konkurencji.

Po co masz się odróżniać od konkurencji?

Postaw się na miejscu użytkownika. Szuka czegoś w internecie, wpisuje słowa kluczowe związane z tym przedmiotem lub usługą w wyszukiwarkę i patrzy na wyniki, które podsunęło mu Google. Widzi (na potrzeby przykładu) trzy reklamy. Żadna z nich nie różni się niczym konkretnym, wszystkie firmy reklamują się jako profesjonalne, niezawodne i dostępne cenowo. 
Co w takim przypadku robi użytkownik? Najczęściej klika w reklamę, która najbardziej odpowiada mu pod kątem umiejscowienia – jest akurat na linii jego wzroku, zajmuje najczęściej klikaną przez niego pozycję w wyszukiwarce, przyciągnęła jego wzrok konkretnym słowem, które mu się spodobało – czy wybiera ją zupełnie przypadkowo.
 

POLECAMY

Zastanawiasz się, jakie ma to znaczenie dla Ciebie? Ogromne. Pamiętaj, że klikalność reklamy wpływa na statystyki Twojej kampanii, a także na to, w jaki sposób ocenia ją Google. Kampanie o wysokiej jakości, lepiej oceniane przez Google, płacą mniej. 


Jest i druga strona medalu – chętnie klikane reklamy przechwytują i przekierowują na Twoją stronę docelową ruch, który w innym przypadku zdobędzie Twoja konkurencja. Większy ruch to więcej potencjalnych klientów na stronie, a tym samym większa szansa na konwersję. Skoro wiesz już, że warto się przyłożyć, przejdźmy do konkretnych pomysłów, jak odróżnić swoje reklamy od propozycji konkurencji i sprawić, żeby to właśnie je wybierali odbiorcy. 

Dobre copy reklam

Dobre copy reklamy to absolutna podstawa....

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!

Przypisy