W analizie danych powinieneś stać się ninją i całkowicie odmienić swoje podejście. Zamiast twierdzenia „5600 użytkowników kliknęło w ten przycisk” musisz zacząć pytać „Czy moja baza użytkowników zmalała, czy wzrosła? O ile? W jakim okresie? Co w tym czasie się zmieniło?”. Albo zamiast „Z danych wynika, że ostatni komunikat push został wysłany do 1200 użytkowników, a w deep-link kliknęło 348 osób” użyj „Jaki jest najlepszy przedział czasowy do wysyłania powiadomień push?”. Czy nie łatwiej przełożyć teraz liczb na konkretne decyzje?
POLECAMY
Zacznij od wskaźników, to one są kluczem
Metryki w analityce to po prostu dane w formie liczb, procentów, wartości. Służą rzecz jasna do oceny wydajności, efektywności czy mierzenia postępów w czasie. Ale nie każda metryka to KPI, gdyż one są zarezerwowane tylko dla najważniejszych informacji. Na które z nich powinniśmy zwracać szczególną uwagę?
Podstawowymi przykładami metryk mogą być:
- wyświetlenia,
- zasięg,
- kliknięcia,
- wynik jakości,
- CPM – koszt za tysiąc wyświetleń,
- CTR – współczynnik klikalności reklamy,
- CPC – koszt za kliknięcie.
Celem monitorowania KPI jest podjęcie konkretnych decyzji marketingowych, wprowadzenie zmian w kampaniach na różnych poziomach czy wyciąganie wniosków na bazie testów. W zależności od podejścia i typu aplikacji może być ich wiele, np.:
- współczynnik poleceń – jak wielu użytkowników przyciąga średnio jeden pozyskany user,
- ARPU (aver...
- 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- ... i wiele więcej!