Jak łączyć online z offline, czyli dowiedz się, czy Twoje działania online generują sprzedaż offl ine

Mobile marketing

Choć z wartości analizy danych zdaje sobie sprawę coraz więcej marketerów, zdecydowanie ciężko powiedzieć, że jako branża jesteśmy „data-driven”. Problemem często nie jest brak chęci czy brak danych, lecz brak umiejętności ich połączenia i poprawnej analizy. Według badania Gartnera tylko połowa decyzji marketingowych jest oparta na danych. Skutkuje to tym, że aż 60% dyrektorów marketingu nie jest w stanie odpowiedzieć na fundamentalne pytanie – na ile nasze wydatki marketingowe wpłynęły na wyniki firmy.

Z drugiej strony odpowiednia strategia zarządzania danymi i inwestycje w obszar analityki od 3 lat są wymieniane przez CMO jako priorytet. Dlatego w tym tekście poruszę nie tylko techniczny aspekt łączenia danych online’owych z offline’owymi, ale przede wszystkim praktyczne zastosowanie takiej wiedzy z perspektywy marketera. 

POLECAMY

Dla kogo?

Łączenie danych online’owych z danymi o ruchu lub sprzedaży w POS (Point of sale) ma szczególną wartość dla reklamodawców, którzy większość sprzedaży generują offline, czyli np. dla producentów FMCG, sieci handlowych czy dealerów automotive. Jest to rozwiązanie również dla tych firm, które zamykają proces sprzedaży poza własnym serwisem WWW (np. przez telefon, mailowo lub w sklepie dystrybutora) i chciałyby mierzyć zwrot z wydatków na reklamę. 

Co możesz zyskać (a czego nie)

Przede wszystkim dowiesz się, na ile Twoje działania online wpływają na sprzedaż lub ruch w sklepach stacjonarnych i/lub poznasz realny zwrot z Twoich inwestycji w reklamę (nawet ta z pozoru „darmowa” jak blog generuje koszt w postaci pracy). Na pewno nie będzie to magiczna pigułka, która roz...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!

Przypisy