W zdobywaniu informacji o lokalizacji pomaga także Google. Kiedyś pytał, czy użytkownik chce udostępniać swoją lokalizację innym. Większość klikała „nie”. Teraz pyta, czy chce, by prezentowane treści były dobierane na podstawie wielu różnych czynników. Większość klika „tak”, nie czytając, jakie to czynniki, a wśród nich jest i lokalizacja. Marketerzy mają więc dostęp do precyzyjnych informacji o tym, gdzie znajduje się potencjalny odbiorca reklamy, np. czy jest blisko sklepu, czy może przebywa w miejscu pracy. O ile w przypadku kampanii na desktop lokalizacja użytkownika szacowana jest bardzo niedokładnie na podstawie adresu IP, to na mobile odbywa się z dokładnością kilku metrów.
POLECAMY
Zapraszamy również do wzięcia udziału w Kongresie Online Marketing!
Gdzie jesteś?
Targetowanie na podstawie geolokalizacji to jeden z najważniejszych czynników decydujących o skuteczności kampanii reklamowej. Zdobywa on coraz większą popularność szczególnie w mobile marketingu, czy to w formie kampanii display, czy SMS. Dotarcie do użytkowników urządzeń przenośnych w precyzyjnie wybranym miejscu i czasie ułatwia reklamodawcy nawiązanie interakcji z potencjalnymi klientami i skłonienie go do skorzystania z produktów i usług oferowanych w pobliżu.
Nie zawsze jednak okoliczności sprzyjają emisji reklamy. Czasami odbiorca nie ma możliwości, chęci lub czasu, aby w danej chwili skorzy...
- 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- ... i wiele więcej!