Witaj w republice Big Data, tutaj rządzą dane

Analityka internetowa

Żyjemy w danocentrycznych czasach, w których można zapomnieć o przypadku, a za kształt otaczającej nas rzeczywistości odpowiada małżeństwo informacji i algorytmów. To od wiedzy wszystko się zaczyna i właściwie to na niej się kończy. Rewolucja danych to rozpędzona kula śnieżna, która z każdym obrotem nabiera coraz większego rozmiaru i impetu. W samej reklamie internetowej rynek danych wykorzystywanych w targetowaniu, szacuje się na ponad 50 mld dolarów, a dynamika wzrostu od lat jest dwucyfrowa. Dlaczego dane są tak pożądanym towarem i jak wykorzystuje się je w reklamie programmatic?

Popis algorytmów

W ciągu ostatnich 20 s, które poświęciłeś na przeczytanie tego akapitu, „wygenerowałeś” 34 MB nowych danych. O ile w świecie realnym wszystko to, co po sobie zostawiamy w wyniku konsumpcji nazywa się odpadkami, o tyle w wirtualnej rzeczywistości – to prawdziwy skarb. Doskonale wie o tym biznes, który całymi garściami czerpie z informacyjnej rewolucji. Marketerzy wykorzystują cyfrowe informacje, aby dotrzeć z kampanią internetową do precyzyjnie określonej grupy odbiorców.
Czy jest to skuteczny sposób na promowanie? Na największym rynku reklamy na świecie, tj. w Stanach Zjednoczonych, w 2021 r. 90% wydatków na cyfrową promocję w sieci będzie wynikało właśnie z użycia technologii programmatic, która bazuje na danych. To o jedną trzecią więcej niż przed rokiem. 
 

POLECAMY


Tak dynamiczny rozwój programmatic zawdzięcza m.in. możliwości dotarcia do precyzyjnie wybranej grupy, wyselekcjonowanej na podstawie odwiedzonych podstron i aktywności online. Wykorzystując wielkie zbiory danych, algorytmy uczenia maszynowego określają m.in. zainteresowanie oraz intencje zakupowe internautów...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!

Przypisy