- Reklama w sieci wyszukiwania to nie tylko kierowanie reklamy na słowa kluczowe. Możesz nadawać im kontekst w postaci zainteresowań oraz demografii użytkownika. Dla przykładu, wyrażenie „nowy samochód” nie da dobrego efektu losowemu dealerowi, ale już dodanie danych marek samochodów do zainteresowań sprawi, że reklama stanie się znacznie skuteczniejsza.
PROTIP:
Zacznij od obserwacji, decyzje opieraj na danych, ale równolegle sprawdź już teraz w Google Analytics 4, jakie grupy użytkowników konwertują u Ciebie lepiej. Wnioski śmiało testuj również w META Ads.
POLECAMY
- Nie daj się złapać na pułapki z dopasowaniem przybliżonym oraz szerokim kierowaniem. To dobre narzędzie, ale jeśli umiesz je umiejętnie wykorzystywać. Dlatego uważam, że w 2024 r. jeszcze bardziej w cenie będą listy słów wykluczających. Robiąc analizy i szukając słów, zawsze patrz na te, które uważasz za warte dodania do kampanii, oraz te, które trafią do wykluczeń. Regularnie odwiedzaj raport wyszukiwanych haseł – szczególnie w kampaniach Shopping Ads oraz analizuj dane z raportów Performance Max.
- W dobie sztucznej inteligencji (AI) nie zapominaj o czynniku ludzkim: kreatywności. Zaoszczędzony czas poświęcisz na pisanie lepszych reklam. Pamiętaj o wielu zasadach – umieszczaniu wezwań do działania (CTA) czy wyróżników (USP), ale idź znacznie dalej. Być może, FOMO przyciągnie nowych klientów (Ostatnie miejsca w grupie, zapisz się już dziś!) lub emocje (Auta z gwarancją świętego spokoju)? A może podejście out-of-the box – np. w branży reklamującej się sylwetką i sześciopakiem Total Fitness zachęcał do udziału w zajęciach hasłem „Zadbaj o swoją odporność!”. Pamiętaj,...
- 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- ... i wiele więcej!