Co nam powie monitoring?
Monitoring internetu to narzędzie pozwalające na skumulowanie wszystkich danych pozyskanych z portali, mediów społecznościowych, blogów, mikroblogów czy forów w jednym miejscu. Rozwiązanie jest dedykowaną usługą, pokazującą zainteresowanym nie tylko wypowiedzi internautów na ich temat, ale również oznaczone zdjęcia, liczbę postów w określonym przedziale czasowym, dynamikę wypowiedzi w czasie, zasięg publikacji (estymację liczby odsłon), kluczowe miejsca, w których najczęściej porusza się dany temat, wydźwięk wypowiedzi, płeć autorów i wiele innych danych.
POLECAMY
Monitoring nie kończy się jednak na własnej firmie. Warto śledzić otoczenie, żeby dowiedzieć się, jak zmienia się branża, co jest modne, a co dopiero będzie. Raporty mailowe, generowane zwykle automatycznie przez system monitoringu, pozwalają na analizę oraz porównanie, jak firma czy marka wypada w statystykach na tle konkurencji – taka wiedza jest z kolei niezbędna przy opracowywaniu naszej strategii marketingowej i sprzedażowej.
Klienci, konsumenci i usługobiorcy spędzają dziś więcej czasu na Facebooku, YouTube’ie, blogach specjalistycznych, forach branżowych czy Twitterze, aniżeli przed telewizorem i gazetą. W czasach, kiedy media społecznościowe są jednym z pierwszych miejsc, gdzie zainteresowani wyrażają intencje zakupowe, sprawdzają opinie o produktach i dzielą się swoim zdaniem, wielkim niedopatrzeniem byłoby zignorowanie możliwości słuchania i wyciągania wniosków z treści dodawanych w sieci.
Trzy podstawowe funkcje, którym służy monitoring, to kontrola obecności marki w sieci, budowanie dobrych relacji z klientami oraz zwiększenie sprzedaży. Co...
- 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- ... i wiele więcej!