Monitoring internetu nie jest nowym wynalazkiem – od wielu lat jest wykorzystywany do analizy i usprawniania działań prowadzonych w sieci. Poniżej znajdują się najważniejsze przykłady wykorzystania narzędzi do social listeningu.
POLECAMY
Analiza grupy docelowej
Dzięki danym zebranym za pomocą monitoringu internetu możemy dowiedzieć się, kim są nasi odbiorcy, na jakich kanałach są obecni, jaki wydźwięk mają ich wypowiedzi oraz skąd i kiedy najczęściej się wypowiadają. Analiza takich danych jest również istotna przy tworzeniu strategii dla zupełnie nowej marki lub w momencie wchodzenia na nowy rynek, aby wiedzieć, o czym mówić i na jakich kanałach się skupić.
Analiza zaangażowania
Dane dotyczące zaangażowania są ważne praktycznie dla każdej branży. Takie dane można wyciągnąć ze statystyk udostępnianych przez platformy społecznościowe, jednak dużo łatwiej i szybciej jest analizować zagregowane statystyki i uzyskać szersze spojrzenie na np. kilka kanałów lub kilka rynków.
Budowanie relacji z odbiorcami
Komunikacja w social mediach po...
- 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- ... i wiele więcej!