Monitoring internetu od A do Z – jak wycisnąć jeszcze więcej z platform do listeningu?

E-PR Firma i personal branding

Nieodzownym elementem strategii marketingowej jest obecność w mediach społecznościowych. Nie ma znaczenia, jaka platforma obecnie króluje – w tym świecie obowiązuje jedna zasada. Na szczycie znajdą się tylko najbardziej kreatywne firmy, które są w stanie wyjść naprzeciw potrzebom swoich odbiorców.

Monitoring internetu nie jest nowym wynalazkiem – od wielu lat jest wykorzystywany do analizy i usprawniania działań prowadzonych w sieci. Poniżej znajdują się najważniejsze przykłady wykorzystania narzędzi do social listeningu.

POLECAMY

Analiza grupy docelowej

Dzięki danym zebranym za pomocą monitoringu internetu możemy dowiedzieć się, kim są nasi odbiorcy, na jakich kanałach są obecni, jaki wydźwięk mają ich wypowiedzi oraz skąd i kiedy najczęściej się wypowiadają. Analiza takich danych jest również istotna przy tworzeniu strategii dla zupełnie nowej marki lub w momencie wchodzenia na nowy rynek, aby wiedzieć, o czym mówić i na jakich kanałach się skupić.

Analiza zaangażowania

Dane dotyczące zaangażowania są ważne praktycznie dla każdej branży. Takie dane można wyciągnąć ze statystyk udostępnianych przez platformy społecznościowe, jednak dużo łatwiej i szybciej jest analizować zagregowane statystyki i uzyskać szersze spojrzenie na np. kilka kanałów lub kilka rynków.

Budowanie relacji z odbiorcami

Komunikacja w social mediach pow...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!

Przypisy