Dołącz do czytelników
Brak wyników

10 marketera

Artykuł | 26 kwietnia 2019 | NR 37
116

Oblicze zawodowe

Kampania online, która zrobiła na mnie największe wrażenie, to…

Ostatnio zwróciłem uwagę na trzy zupełnie różne. Po pierwsze, działania brazylijskiego banku Itau, o którym słuchałem niedawno na Imagination Day – bardzo ciekawe, kreatywne, emocjonalne, a zarazem mocno zanurzone w kulturze brazylijskiej (pewnie trudno byłoby to przenieść do innego kraju). Po drugie, bardzo cenię działania w social media SWPS. Wprawdzie to konkurencja mojego UW, ale potrafię docenić ich konsekwencję i nowatorstwo. Uwielbiam też zbudowany wokół wiedzy i danych i okraszony specyficznym humorem marketing treści firmy CB Insights, specjalizującej się w analizach rynków VC i Private Equity.

Najskuteczniejsze kanały marketingu online to...

Jako prezes firmy związanej z rynkiem social media powinienem pewnie powiedzieć, że zawsze i wszędzie media społecznościowe – ale nie powiem. Dla każdego coś innego, zależnie od strategii, pomysłu oraz budżetu. Trudno jednak jest obecnie skutecznie działać bez marketingu w wyszukiwarkach i coraz częściej też w social media.

Ulubiony miernik sukcesu online to...

Poziom sprzedaży, ponieważ jest konkretny i bezlitosny.

Projekt/kampania, z której jestem szczególnie dumny, to...

Raporty Sotrendera z cyklu Trends – comiesięczne rankingi działań polskich (i już nie tylko polskich) marek na Facebooku, YouTube, Twitterze i Instagramie. Stworzyliśmy je latem 2011 r., kiedy mało kto słyszał o marketingu treści. Od tego czasu konsekwentnie wydajemy niemałym nakładem pracy miesiąc po miesiącu (//www.sotrender.com/blog/pl/2017/04/nowy-wyglad-raporty-trends/). Wciąż jest to dla nas jeden z głównych instrumentów marketingowych, a zarazem stale mamy motywację, aby je zmieniać i ulepszać (//www.sotrender.com/blog/pl/2015/04/fanpage-trends-prezentacja/).

3 kluczowe trendy w digital marketingu na najbliższe m-ce/lata to...

1. Rosnąca dominacja gigantów – Google, Facebooka, także Amazona, Apple i Microsoftu (//www.slideshare.net/FanpageTrender/poszerzanie-pola-walki-czyli-z-kim-tak-naprawd-konkurujecie); 2. Sztuczna inteligencja i automatyzacja, także pracy marketerów; 3. Dla firm z Unii Europejskiej – dążenia od uregulowania rynków i zabezpieczenia interesów i prywatności konsumentów, które często kończą się...

Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów.

Masz już prenumeratę? Zaloguj się, aby przeczytać artykuł.
Zaloguj się
Nie masz jeszcze prenumeraty? Nic straconego! Dołącz do grona stałych Czytelników już dziś i miej pewność, że żadne treści już Cię nie ominą.
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!
Sprawdź szczegóły

Przypisy