Dołącz do czytelników
Brak wyników

Jak skutecznie wypromować e-booka i narobić szumu w sieci?

Artykuł | 26 kwietnia 2019 | NR 37
148

Księga Adsów powstała z okazji drugich urodzin Social Tigers. Premiera e-booka odbyła się w Dzień Dziecka, a efektem jej promocji jest kilka tysięcy pozyskanych leadów, dotarcie do nowych klientów, zaznaczenie pozycji w branży i zwiększenie zainteresowania szkoleniami firmy.

O czym jest Księga Adsów? O tym, jak uniknąć najczęściej popełnianych błędów, z którymi spotykamy się w naszej pracy codziennie: gdy obserwujemy branżowe grupy czy fora i podczas rozmów z uczestnikami szkoleń. Z pozoru proste „adsy” stają się problematyczne, gdy zabieramy się za stworzenie konwertującej strategii działań. Na szkoleniach zauważyliśmy, że wiele osób ma w tej dziedzinie podobne problemy. Nie potrafią one wykorzystać podstawowych opcji Ads Managera, nie rozumieją stojących za nimi mechanizmów, a szukają skomplikowanych, często dodatkowo płatnych rozwiązań, które na tym etapie rozwoju ich wiedzy są zbędne.

Księga Adsów miała przede wszystkim pokazać, jak zostać prawdziwym tygrysem social mediów. Dlatego podjęliśmy decyzję, by kolejną wersję e-booka – Księgę Adsów 2.0 – wydać także w innych językach i targetować do szerszej grupy odbiorców.

Ryzyko się opłaca

Księgę Adsów opublikowaliśmy w bardzo pracowitym dla naszej agencji czasie. Powiększyliśmy właśnie zespół o trzy nowe osoby, postawiliśmy stronę internetową i wskoczyliśmy do TOP 10
angażujących agencji w rankingu Sotrendera. E-bookiem przypieczętowaliśmy wzrastającą pozycję, ale jego promocję musieliśmy odłożyć na później. Nie byliśmy w stanie przebrnąć przez napływające zapytania ofertowe. Woleliśmy zwlekać, ryzykując, że opóźnienie może wygenerować większe koszty.

Na promocję e-booka przeznaczyliśmy mikroskopijny budżet. Bazowaliśmy na sile naszej strony na Facebooku, utworzonym na niej wydarzeniu, kilku grupach branżowych oraz marketingu szeptanym z prawdziwego zdarzenia – e-booka polecali jego czytelnicy, a każdy pozytywny komentarz przekładał się na kilka pobrań. Zupełnie inaczej będzie przy drugiej edycji – na jej promocję przygotowujemy realny budżet reklamowy i zaangażujemy w nią więcej kanałów marketingu.

Wskaźniki sukcesu

Premiera Księgi Adsów, jak już wspomnieliśmy, odbyła się 1 czerwca 2017 r. Miesiąc wcześniej utworzyliśmy z tej okazji wydarzenie, do którego dołączyło ok. 800 użytkowników. W ciągu pierwszych trzech miesięcy e-book został pobrany przez ponad 5 tys. osób.

Rys. 1. Księga Adsów Social Tigers

 

Na reklamę e-booka na Facebooku wydaliśmy 188 zł – koszt dołączenia do wydarzenia wyniósł zaledwie 39 groszy. Jednak to rekomendacje i pozytywne komentarze na temat treści sprawiły, że został on pobrany wiele razy – dzięki wydarzeniu nabraliśmy jedynie pierwszego rozpędu.

Statystyki posta w dniu premiery Księgi Adsów:

  • zasięg: 35 tys. (29 tys. – organiczny, 5 tys. – płatny)
  • budżet: 110 zł (52 grosze za...

Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów.

Masz już prenumeratę? Zaloguj się, aby przeczytać artykuł.
Zaloguj się
Nie masz jeszcze prenumeraty? Nic straconego! Dołącz do grona stałych Czytelników już dziś i miej pewność, że żadne treści już Cię nie ominą.
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!
Sprawdź szczegóły

Przypisy