Czym są snackable content?
Ideą snackable content jest właśnie podanie wysokojakościowej treści, ale w krótkiej, atrakcyjnej i przystępnej formie, która zachęca do zaangażowania się (kliknięcie reakcji, skomentowanie lub udostępnienie posta i inne).
Długie, wyczerpujące posty czy ciągnące się przez kilka slajdów ściany tekstu bynajmniej nie zachęcają do ich czytania. Wymagają także dużo czasu i skupienia – zbyt dużo jak na to, kiedy i w jaki sposób są konsumowane. Wystarczy wyobrazić sobie przeglądanie smartfona w komunikacji miejskiej, stojąc w kolejce czy w czasie przerwy; czy w takiej sytuacji zaproponowalibyśmy komuś trudne analizy, ciężkie gatunkowo tematy czy agresywne debaty? Zazwyczaj nikt nie ma wtedy na takie treści ani czasu, ani ochoty, dlatego muszą one być przyjemne i możliwe do skonsumowania maksymalnie w kilka minut, a najczęściej w kilkanaście sekund. Taka forma znacznie zwiększa szanse na to, że użytkownik zatrzyma się na dłużej właśnie przy naszych treściach. Ponadto ten trend wpisuje się w to, w jaki sposób konsumują treści przedstawiciele millenialsów i pokolenia Z – wolą oni krótkie, lapidarne wiadomości, najlepiej w połączeniu z wideo lub inną formą ruchomego obrazu (gify czy animacje).
POLECAMY
Kto powinien publikować treści snackable content?
Oczywiście „to zależy” – np. od tego,...