SEO 2021/2022 – jak dostosować się i przygotować na zmiany algorytmiczne w wyszukiwarce Google?

Temat numeru

Google mnie nie kocha! Tymi słowami niemalże każda seowczyni i niemalże każdy seowiec powita „czerwony” poranek, gdy w monitoringu widzi spadki pozycji dla słów kluczowych, które pozycjonuje u klienta. W tym momencie włącza się tryb „bez kawy” i zaczyna się proces szukania informacji po forach oraz analizowania przyczyn spadku, a tym samym chęć jak najszybszego rozwiązania problemu i powrotu na wysokie pozycje.

Tylko problem polega na tym, że SEO działa wolno, a spadki są nagłe i pomimo szczerych chęci „szybko” nie da się wykonać powrotu.

POLECAMY

Rys historyczny

Zacznijmy od tego, że w wytycznych Google dla webmasterów nie ma słowa o pozycjonowaniu. Google stoi na stanowisku, że treści oraz strona powinna być przyjazna dla użytkownika, treści angażujące i merytoryczne, budujące zaufanie. Google niczego nie zabrania tylko dostarcza wskazówki. 
Patrząc historycznie (dane są zebrane tutaj: https://moz.com/google-algorithm-change), to pierwsze poważne aktualizacje algorytmów Google to lata 2005/2006. Algorytmy, które na stałe weszły do kanonu SEO i przyniosły ogromne zmiany w tym świecie, to wdrożenie Pingiwna (rok 2012) – algorytm odpowiadający za strategie związane z pozyskiwaniem odnośników do pozycjonowanego serwisu, oraz Panda (rok 2010) – odpowiadający za jakość treści.
Kolejne algorytmy, na które warto zwrócić uwagę, to:

  • EMD – exact match domain – związany z domenami, które w nazwie posiadają słowa kluczowe, np. pozycjonowaniestron.pl czy autoholowaniekatowice24h.pl;
  • YM...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!

Przypisy