Psycho influencer marketing – jak budować emocje, zachować wiarygodność i wspomóc perswazyjność influencerów

Temat numeru

Istnieje ogromna ilość badań z psychologii i neuromarketingu, które tłumaczą zjawisko influencerów. W LifeTube i TalentMedia odrobiliśmy zadanie domowe i wybraliśmy te, które mogą znacząco wpłynąć na wyniki kampanii z influencerami oraz pomóc w osiągnięciu zdecydowanie lepszych efektów w zakresie perswazyjności czy wiarygodności komunikacji Twojej marki.

Co ciekawe, fenomen influencer marketingu znajduje swoje odbicie w wielu koncepcjach i teoriach naukowych – w większości dość klasycznych: 

POLECAMY

  • Efekt samej ekspozycji Roberta Zajonca – polega na tym, że im częściej coś widzimy, tym bardziej to lubimy, więc im częściej widujemy danego influencera, tym bardziej stajemy się do niego pozytywnie nastawieni.
  • Konformizm Solomona Asha i połączony z nim społeczny dowód słuszności – jeśli kanał ma już milion subskrybentów to przecież „musi” być wartościowy i fajny. 
  • Autorytet Stanleya Milgrama – influencer to charyzmatyczny lider, czyli osoba, za którą chcemy podążać i której chcemy słuchać.
  • Teoria społecznego uczenia się Alberta Bandury (modelowanie) – korzystamy z poleceń influencera, ponieważ naśladujemy jego zachowanie.
  • Afiliacja – potrzeba przynależności do społeczności, którą tworzy influencer.
  • Konwergencja symboliczna Ernsta Bormanna – tworzenie się fantazmatów grupotwórczych w społeczności zrzeszonej wokół influencera (zwroty i pojęcia rozumiane tylko przez członków grupy wpływają na silniejsze relacje).
  • Efekt halo – transferujemy afekt z jednej obserwowanej cechy na pozostałe, dlatego produkt pokazany przez lubianego influencera będzie kojarzył się pozytywnie.
  • Równowaga poznawcza – chcemy zgadzać się z tymi, których lubimy.
  • Utożsamianie nadawcy z autorem – przypisujemy pewne poglądy i przekonania osobie, która je wygłasza (nawet jeśliwiemy, że nie jest autorem tych...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!

Przypisy