Prześwietlenie panelu Google AdWords – 10 elementów do optymalizacji kampanii krok po kroku

Temat numeru W świecie Google

A

dWords to system aukcyjny, wygrywa lepsza reklama pod kątem stawki oraz wyniku jakości. Analizując opcje, które omawiam w artykule, zrozumiesz jeszcze, że tak naprawdę wygrywa ten, kto zna wszystkie opcje systemu i umie je odpowiednio wykorzystać.

Wyszukiwane hasła

Ten raport znajdziesz w zakładce Kampanie > Słowa kluczowe. Jest niesamowicie ważny, bo pokazuje, na jakie faktycznie hasła pojawiały się Twoje reklamy. Jeśli śledzisz na bieżąco blog Google AdWords, to wiesz, że obecnie nawet dopasowanie ścisłe jest dalekie od bycia reklamą na konkretne słowo. Obejmuje bliskie odmiany, nie zawsze dobre dla nas. Jednym z przykładów było dopasowanie słowa kluczowego „noclegi Wrocław” do wyszukiwanego hasła „noclegownia Wrocław”, co pokazuje słabe działanie dopasowań w kontekście reklamy ekskluzywnego hotelu. Zaglądaj tu często, dodając nowe słowa do kampanii i wykluczając te negatywne.

POLECAMY

Wymiary

Dostosowania stawek przez pryzmat harmonogramu reklam czy lokalizacji potrafią znacznie zmienić wyniki kampanii. Skąd jednak brać dane na temat tego, kiedy sprzedaż jest najlepsza? Odpowiedź to pełna raportów zakładka Wymiary. Tu znajdziesz analizy przez pryzmat czasu, odległości czy geografii.

Nie wyobrażam sobie zaawansowanej optymalizacji bez korzystania z tej zakładki.

Odbiorcy > Demografia (kampania na sieć wyszukiwania)

Ta funkcja istnieje...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!

Przypisy