Sztuczna inteligencja i rola content intelligence w marketingu cyfrowym
Rozwój sztucznej inteligencji (AI) przekształca marketing cyfrowy, stając się nieodłącznym narzędziem w zasobach marketerów w różnych sektorach i branżach. W roku 2020 globalny rynek AI w ochronie zdrowia został wyceniony na 4,9 mld dolarów, szacuje się, że w 2024 r. rynek zwiększy swoją wartość do 45,2 mld dolarów. Co ciekawe, predykcje te obejmują również oszczędności w ochronie zdrowia dzięki AI, które w 2026 r. mają wynieść aż 150 mld dolarów. Sztuczna inteligencja wykorzystywana jest nie tylko do optymalizacji procesów i analizy ogromnych zbiorów danych, lecz także do przewidywania trendów na podstawie zachowań odbiorców. Niemal połowa sprzedawców online posiłkuje się wsparciem AI do tworzenia opisów ofert, a systemy, takie jak chatboty, są coraz częściej stosowane do komunikacji z klientami i oferowania personalizowanych rekomendacji.
Nie bez znaczenia jest także skuteczne wykorzystanie narzędzia content intelligence, które opiera się na zastosowaniu technologii AI do procesów zarządzania cyfrową treścią. Systemy na niej bazujące analizują i interpretują duże zbiory danych, żeby identyfikować powtarzalne wzorce, preferencje użytkowników i skuteczność contentu. Dzięki temu marketerzy mogą lepiej zrozumieć swoich odbiorców i dynamicznie dostosować treści w czasie rzeczywistym, aby maksymalizować efektywność. Wielkość rynku content intelligence w roku 2024 szacuje się na 1,55 mld dolarów i oczekuje się, że osiągnie on 5,62 mld dolarów do 2029 r., co oznacza wz...