Precyzyjna analityka szansą na efektywniejszą optymalizację konwersji w Twoim e-biznesie

Analityka internetowa

Coraz więcej właścicieli e-commerce zdaje sobie sprawę, że digital marketing to dzisiaj nie tylko działania polegające na pozyskiwaniu ruchu na stronę. To przede wszystkim dążenie do jak najwyższej konwersji. Optymalizacja w tym zakresie pozwala zwiększać efektywność i przychody z prowadzonych kampanii.

Jeśli chcesz skutecznie optymalizować współczynnik konwersji, musisz wyjść poza klasyczne schematy często oparte na przypadkowych testach A/B wybranych funkcji czy tekstów na stronie. Aby dobrze zdefiniować zakres planowanych testów, musisz najpierw poznać swoich użytkowników i ich wrażenia z poruszania się po Twojej stronie internetowej. Skuteczna optymalizacja konwersji to działania poparte realnymi danymi, pochodzącymi z dogłębnych analiz zachowań potencjalnych klientów. 
Przed rozpoczęciem analiz upewnij się, czy na pewno masz prawidłowo skonfigurowane środowisko analityczne, które pozwoli Ci na zbieranie cennych w kontekście optymalizacji insightów analitycznych na temat Twojego e-biznesu.
 

POLECAMY

Współczynnik konwersji (Conversion Rate, w skrócie CR) to stosunek liczby użytkowników podejmujących określone działanie do wszystkich odwiedzających Twoją stronę. 
Przykład: Jeśli na Twoją stronę weszło 100 000 użytkowników, a liczba konwersji wyniosła 1500, to współczynnik konwersji wynosi 15%. Konwersję możesz zdefiniować m.in. jako sprzedaż, zapis do newslettera czy wypełnienie ankiety, w zależności od wyznaczonego celu.
  
Optymalizacja współczynnika konwersji (Conversion Rate Optimization, w skróci...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!

Przypisy