1. Poziom wiedzy: nowicjusz
Zanim stworzysz własny model atrybucji, musisz zrozumieć, jaki jest jej cel i jak do jego realizacji podchodzą proste modele heurystyczne. Na pewno masz świadomość tego, że sesja sesji nierówna i nie każdy sprowadzony na stronę użytkownik dokona konwersji. Ocena kampanii poprzez liczbę wyświetleń, kliknięć lub CTR nigdy nie odzwierciedla precyzyjnie jej wkładu w realizację celów związanych z generowaniem konwersji lub przychodu na stronie. Natomiast wyniki przedstawione w postaci podziału liczby konwersji lub przychodu pozwalają na obiektywną ocenę tego, które kanały działają skutecznie, a co za tym idzie – czy nasz budżet jest wydawany optymalnie.
Najłatwiejszym podejściem do atrybucji są modele heurystyczne oparte na prostych zasadach rozdzielania konwersji między kanały. Na rys. 1 znajdziesz porównanie najistotniejszych cech tych modeli oraz modelu data-driven.
Wspólną zaletą modeli heurystycznych jest łatwość ich zrozumienia i jasne zasady podziału konwersji między występujące na ścieżce kanały. Każdy model ma jednak swoją wadę wynikającą ze zbyt pobieżnego tra...
- 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- ... i wiele więcej!