Nowości w Google Ads – jak planować kampanie sprzedażowe w wyszukiwarce w 2023 r.?

Temat numeru

Kiedy w 2022 r. ekosystem Google Ads przeszedł małą rewolucję, a świat poznał nowy format, jakim był Performance Max, wiele osób zastanawiało się, dokąd zmierza marketing w wyszukiwarkach oraz czy duży stopień automatyzacji zabierze nam możliwość większej niż dotychczas kontroli nad naszymi działaniami.

I chociaż dzisiaj przyzwyczailiśmy się już do braku wielu istotnych dla specjalistów danych, nadal (a może nawet bardziej niż dotychczas) kampanie Google Ads wymagają od nas rozsądnego planowania, rozumienia algorytmów oraz prawdopodobnie większego niż kiedykolwiek skupienia się na analityce, optymalizacji informacji, z jakich korzysta system reklamowy. Sprawdźmy zatem, w jaki sposób przygotować nasze działania w wyszukiwarkach, by skalować nasze przychody. 

POLECAMY

Potrzebujesz więcej informacji dotyczących pomiaru skuteczności kampanii marketingowej? Nasz artykuł: "Praktyczne sposoby pomiaru skuteczności kampanii marketingowej – typowe rodzaje badań" jest do Twojej dyspozycji!

Zacznijmy od budżetu…

Jednym z pierwszych pytań, jakie pojawiają się u osób rozpoczynających kampanie sprzedażowe w Google Ads, jest oczywiście to dotyczące estymacji budżetu, w jakim działania te powinniśmy rozpocząć. W praktyce jest to jeden z najtrudniejszych elementów w czasie planowania całej strategii, bowiem zależy od niego nie tylko efektywność samych działań, ale również dynamika optymalizacji, liczba danych, jakie uzyska algorytm, by właściwie zrozumieć nasz biznes oraz możliwie szybko odnaleźć elementy wspólne łączące generowane przez nas konwersje. 

Zanim wybierzemy konkretny budżet, sprawdźmy, jak dużą część asortymentu chcielibyśmy promować. Chociaż strategie optymalizacji u każdego ze specjalistów zapewne różnią się od siebie, subiektywnie przyjmuję zawsze, że każdy produkt w zależności od branży powinien uzyskać od 70 do 150 przekierowań z kampanii Google Ads, by ocenić jego efektywność, ROAS, współczynniki konwersji oraz podjąć decyzję odnośnie do jego przyszłości. A to oznacza, że posiadając 10 tys. produktów w naszych kampaniach, sprawdzenie ich wszystkich, wygenerowanie właściwej do optyma...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!

Przypisy