W roku 2024 zauważamy też wzrost korzystania z platform zagranicznych, szczególnie azjatyckich platform sprzedażowych, a także stosunkowo nowy, ale stale rosnący trend, jakim jest zakup produktów używanych. Co ciekawe, stale rozwija się efekt ROPO (Research Online, Purchase Offline), co niewątpliwie stanowi nie tylko wyzwanie dla e-commerce, lecz jednocześnie szansę na działania omnichannelowe i łączenie dwóch światów online oraz offline.
Co ważne, zachowania konsumenckie różnią się też między pokoleniami. Generacja Z czerpie inspiracje przede wszystkim z mediów społecznościowych, takich jak Instagram czy TikTok, podczas gdy wcześniejsze pokolenia są bardziej przywiązane do wyszukiwarki Google. W planowaniu działań na przyszły rok należy nie tylko dopasować medium do grupy celowej, ale też zadbać o odpowiedni komunikat skierowany do konsumentów. Pokolenia Z i Alpha wychowały się w świecie z obecną technologią i cenią przede wszystkim autentyczność i bezpośredniość, a obecne osoby 60+ (tzw. silvers) są aktywne w sieci i chętnie korzystają z platform zakupowych.
POLECAMY

Źródło: www.iab.org.pl
Rosnąca popularność mediów społecznościowych
W roku 2025 w dalszym ciągu będziemy chętnie korzystać z mediów społecznościowych, które w zależności od wykorzystywanego formatu możemy wykorzystać zarówno w kampaniach wizerunkowych, jak i efektywnościowych. Umieszczenie konkretnej platformy w media planie uzależnione jest także od grupy celowej. Warto pamiętać, że użytkownicy z każdej grupy celowej coraz częściej konsumują treści wideo, zwłaszcza w krótkim formacie, takim jak YouTube, Reels czy TikTok, dlatego warto inwestować w te formaty, które angażują odbiorców i prowadzą do interakcji z marką. Dodatkowo już 19% internautów kupuje w social mediach – nie jes...
- 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- ... i wiele więcej!