Dołącz do czytelników
Brak wyników

Analityka internetowa

16 lipca 2021

NR 58 (Czerwiec 2021)

Magento – jak zwiększyć zyski za pomocą nawyków zakupowych

44

W wielu kwestiach kluczem do sukcesu niekoniecznie są pojedyncze, wielkie zwycięstwa, a powtarzalne, dobre wyniki – również w marketingu w e-commerce. Trzon Twoich zysków pochodzi od regularnych konsumentów powracających do Twojego sklepu. Dlatego tym ważniejsze jest, żeby wspierać ich nawyki zakupowe przez dbanie o satysfakcję i reagowanie na zmiany ich potrzeb i wymagań. Jak można to zrobić i zapewnić sukces swojego biznesu? Z pomocą przychodzi platforma Magento.

Czym jest Magento?

Magento jest jedną z najbardziej profesjonalnych platform e-commerce dostępnych na rynku. Oparte na licencji open source oferuje niespotykaną skalowalność w zakresie budowy sklepu. Posiada liczne moduły i technologie wspomagające e-marketing, user experience i działanie Twojego serwisu, takie jak Magento PWA Studio i Venia Storefront.

Magento – narzędzia wspierające nawyki zakupowe klientów

Aby wiedzieć, jakie narzędzia będą najbardziej efektywne we wspieraniu nawyków zakupowych Twoich konsumentów, musisz posiadać informacje o ich zachowaniach i oczekiwaniach. Na podstawie tych danych, możesz odpowiednio dobrać narzędzia do swojego sklepu i Twoich klientów, gdyż te same metody stosowane do różnych grup docelowych mogą przynieść inne wyniki.
W zeszłym roku Adobe postanowiło zbadać nawyki klientów internetowych . Do każdego z wniosków opracowanych w tym badaniu dopasowaliśmy strategię, która pomoże Ci wykorzystać nawyki zakupowe do zwiększenia zysków z Magento.

Program lojalnościowy

Trzy najważniejsze motywatory klientów to atrakcyjny wygląd witryny, możliwość personalizacji doświadczeń zakupowych i dobrze skonstruowany program lojalnościowy. 
Magento umożliwia Ci stworzenie własnego programu lojalnościowego, który wesprze istniejące nawyki zakupowe Twoich klientów i zachęci ich do zwiększenia wydatków w Twoim sklepie. Możesz go stworzyć za pomocą kilku narzędzi. Jest to np. konfiguracja zasad kwoty koszyka zakupowego, od której naliczają się punkty nagrodowe – kolejne rozwiązanie Magento, które możesz kształtować w zależności od Twoich potrzeb. Moduły, które umożliwiają sprawdzenie salda punktów i zrealizowanie ich, możesz dodać do sekcji metod płatności. Sprawi to, że klienci nie będą musieli szukać tych opcji, a korzystanie z nich będzie bardziej naturalne. Dodatkowo, strategia programu lojalnościowego sprawi, że będą mieli dodatkowy powód do powrotu do Twojego sklepu.

Nieplanowane zakupy

Z badań Adobe wynika, że nawet 44% konsumentów przyznaje, iż dokonują co najmniej jednego niezaplanowanego zakupu podczas każdej transakcji. Natomiast co drugi klient uważa, że kupi więcej produktów, jeśli będą polecane na podstawie jego wcześniejszych zakupów. Oferuje to bardzo duże pole do działań up- i cross-sellingowych. 
Tu do gry wchodzą moduły umożliwiające zdefiniowanie rodzaju produktów, które wyświetlą się klientom podczas finalizacji zakupów. Dzięki nim możesz zwiększyć kwotę koszyka i nie zrazić do siebie konsumentów. Bardzo pomocnym narzędziem we wspieraniu nawyków zakupowych i zwiększaniu konwersji są również moduły rekomendowanych i powiązanych produktów. Możesz skonfigurować rodzaje rekomendacji na podstawie wielu czynników: upodobań klientów, popularności produktów, trendów i podobieństw między towarami. Rekomendacje produktów są dokonywane przez Adobe Sensei, technologię wykorzystującą sztuczną inteligencję i algorytmy opierające się na uczeniu maszynowym. Oznacza to, że nie musisz analizować tysięcy aktywności, które składają się na dane użytkowników. Magento robi to za Ciebie. Jeśli chcesz większej precyzji w definiowaniu, jakie produkty mają wyświetlać się Twoim klientom, użyj modułu powiązanych produktów, który pozwoli Ci na dokładną konfigurację rodzajów produktów, ich kolejności i zasad, według których mają być dobierane do up- i cross-sellingu.
 


Bezpieczeństwo kontra szybki check-out

Coraz więcej konsumentów zdaje sobie sprawę z wagi odpowiednich zabezpieczeń w strefie zakupowo-finansowej. Z raportu Adobe wynika, że 55% klientów uważa, że bezpieczeństwo sklepu i ochrona danych płatniczych są ważniejsze od wygody korzystania z wit...

Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!
Sprawdź szczegóły

Przypisy