Linkedin update - trendy i zmiany

Temat numeru

Mówi się, że jedyną stałą jest zmiana. Nieraz bywa ewolucyjna, a czasem – rewolucyjna. Nie inaczej jest z LinkedIn i jego społecznością, dlatego wziąłem na warsztat trendy i zmiany, które moim zdaniem poważnie wpływają na polski krajobraz tej platformy w 2022 r. To nie tylko suche obserwacje – można potraktować je jako wskazówki dla wszystkich osób i firm, które zamierzają kontynuować lub rozwijać swoją obecność na platformie Linkedin

LinkedIn w liczbach (stan na lipiec 2022)

POLECAMY

  • 850 mln – liczba kont na świecie
  • 5,05 mln – liczba kont w Polsce
  • 20% – odsetek osób decyzyjnych w Polsce
  • 2,44% – odsetek osób w Polsce, które w ciągu ostatnich 30 dni opublikowały post
  • 180 tys. – liczba stron firmowych w Polsce Więcej:

https://adriangamon.com/raport/

Boom na budowanie marek osobistych

W 2022 r. obserwujemy dalszy rozwój funkcjonalności LinkedIn przeznaczonych dla twórców. Jestem przekonany, że zachęci to wiele osób do znacznie większej aktywności – w efekcie będziemy świadkami narodzin wielu nowych marek osobistych. W 2021 r. twórcy otrzymali dostęp do opcji live’ów oraz tworzenia newsletterów, co stanowi dla nich spory komunikacyjny atut. Kolejne możliwości doszły już w tym roku, a specjaliści z LinkedIn zapowiadają, że to nie koniec. W 2022 r. udostępniono:

  • rozszerzoną wersję statystyk publikowanych treści (m.in. zbiorczą statystykę zasięgów);
  • możliwość tworzenia wydarzeń audio:
  • możliwość tworzenia postów typu karuzela (grafika, wideo). Tryb autora Poważną zmianą było wprowadzenie trybu autora. Jego celem jest budowa wizerunku internetowego twórcy/eksperta poprzez zwiększanie dotarcia i sieci obserwujących. Już teraz można zauważyć, że coraz więcej aktywnych na co dzień użytkowników LinkedIn w Polsce przełącza profil na tryb twórcy. Samo włączenie trybu autora nie zwiększa zasięgów organicznych, ale umożliwia – dzięki dodatkowym funkcjonalnościom – zwiększenie siły oddziaływania marki osobistej na LinkedIn. Co właściwie zmienia ten tryb?

Tryb autora

Poważną zmianą było wprowadzenie trybu autora. Jego celem jest budowa wizerunku internetowego twórcy/eksperta poprzez zwiększanie dotarcia i sieci obserwujących. Już teraz można zauważyć, że coraz więcej aktywnych na co dzień użytkowników LinkedIn w Polsce przełącza profil na tryb twórcy.

Samo włączenie trybu autora nie zwiększa zasięgów organicznych, ale umożliwia – dzięki dodatkowym funkcjonalnościom – zwiększenie siły oddziaływania marki osobistej na LinkedIn. Co właściwie zmienia ten tryb?

  • Przycisk „Połącz” zostaje zamieniony na „Obserwuj”, a na profilu widoczna staje się liczba obserwujących – w efekcie tego otrzymasz mniej zaproszeń, za to zwiększysz szanse na bycie obserwowanym.
  • Pozwala on wyświetlić w górnej części profilu główne tematy, o...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!

Przypisy