Kampanie Performance Max od zaplecza, czyli jak zrozumieć algorytm

Temat numeru

Pojawienie się kampanii produktowych w praktyce zrewolucjonizowało sposób dotarcia do klientów segmentu e-commerce. Nowa forma prezentacji asortymentu przyniosła możliwość bezpośredniego konkurowania o uwagę klienta z innymi sklepami internetowymi na wzór znanych nam wcześniej porównywarek cen. Z biegiem lat coraz więcej do powiedzenia zaczęły mieć algorytmy zastępujące nas w szeregu działań optymalizacyjnych, co w praktyce przyniosło jedno bardzo istotne pytanie: czy specjalista Google Ads jest nam jeszcze potrzebny? Czy jesteśmy w stanie samodzielnie, bez udziału chociażby agencji, za pomocą kilku kliknięć zbudować kampanię przynoszącą nam rekordowy ROAS?

Chcesz dowiedzieć się więcej? Przeczytaj nasz artykuł: "Praktyczne sposoby pomiaru skuteczności kampanii marketingowej – typowe rodzaje badań"

POLECAMY

Rozpoczynając proces tworzenia kampanii Performance Max, system reklamowy przeprowadza nas niejako za rękę przez meandry możliwości, sugeruje dodanie niezbędnych zasobów w postaci grafik czy tekstów, wprowadzenie sygnałów, mających stanowić ułatwienie dla algorytmu w drodze do odnalezienia najbardziej dopasowanych do naszego biznesu potencjalnych klientów. Na koniec pozostaje nam tylko wybór strategii ustalania stawek skupionej na maksymalnej możliwej liczbie konwersji, ustalenie budżetu dziennego i oczekiwanie na pierwszych klientów. Opierając się na wnioskach płynących z przeprowadzanych konsultacji, pierwsze problemy i wątpliwości pojawiają się już po kilku dniach.
Kampania nie wydaje całego budżetu, w wielu przypadkach nie korzysta nawet z jego połowy. Minął tydzień, a kampania nie wygenerowała ani jednej transakcji. Jak wygląda zatem kolejny podejmowany na tym etapie krok? Zmiana strategii określania stawek na wartość konwersji, od razu z docelowym ROAS na poziomie 1000%, bo przecież tyle chcemy zarabiać. Dodajemy kolejne zasoby oraz zwiększamy budżet, ponieważ takie system podpowiada rekomendacje. A wystarczyło tylko…

Zrozumieć algorytm 

Kampania Performance Max jest obecnie semiautomatycznym sposobem prowadzenia kampanii produktowych. Na szczęście, i mam nadzieję, że nie zmieni się to w najbliższej przyszłości, nadal mamy dość istotny wpływ na jej działanie. Duży poziom automatyzacji, a co za tym idzie oparcia się na działaniu algorytmu, oznacza je...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!

Przypisy