Kampanie Performance Max od zaplecza, czyli jak zrozumieć algorytm

Temat numeru

Pojawienie się kampanii produktowych w praktyce zrewolucjonizowało sposób dotarcia do klientów segmentu e-commerce. Nowa forma prezentacji asortymentu przyniosła możliwość bezpośredniego konkurowania o uwagę klienta z innymi sklepami internetowymi na wzór znanych nam wcześniej porównywarek cen. Z biegiem lat coraz więcej do powiedzenia zaczęły mieć algorytmy zastępujące nas w szeregu działań optymalizacyjnych, co w praktyce przyniosło jedno bardzo istotne pytanie: czy specjalista Google Ads jest nam jeszcze potrzebny? Czy jesteśmy w stanie samodzielnie, bez udziału chociażby agencji, za pomocą kilku kliknięć zbudować kampanię przynoszącą nam rekordowy ROAS?

Rozpoczynając proces tworzenia kampanii Performance Max, system reklamowy przeprowadza nas niejako za rękę przez meandry możliwości, sugeruje dodanie niezbędnych zasobów w postaci grafik czy tekstów, wprowadzenie sygnałów, mających stanowić ułatwienie dla algorytmu w drodze do odnalezienia najbardziej dopasowanych do naszego biznesu potencjalnych klientów. Na koniec pozostaje nam tylko wybór strategii ustalania stawek skupionej na maksymalnej możliwej liczbie konwersji, ustalenie budżetu dziennego i oczekiwanie na pierwszych klientów. Opierając się na wnioskach płynących z przeprowadzanych konsultacji, pierwsze problemy i wątpliwości pojawiają się już po kilku dniach.
Kampania nie wydaje całego budżetu, w wielu przypadkach nie korzysta nawet z jego połowy. Minął tydzień, a kampania nie wygenerowała ani jednej transakcji. Jak wygląda zatem kolejny podejmowany na tym etapie krok? Zmiana strategii określania stawek na wartość konwersji, od razu z docelowym ROAS na poziomie 1000%, bo przecież tyle chcemy zarabiać. Dodajemy kolejne zasoby oraz zwiększamy budżet, ponieważ takie system podpowiada rekomendacje. A wystarczyło tylko…

POLECAMY

Zrozumieć algorytm 

Kampania Performance Max jest obecnie semiautomatycznym sposobem prowadzenia kampanii produktowych. Na szczęście, i mam nadzieję, że nie zmieni się to w najbliższej przyszłości, nadal mamy dość istotny wpływ na jej działanie. Duży poziom automatyzacji, a co za tym idzie oparcia się na działaniu algorytmu, oznacza jednak, że aby pracował on w pełni poprawnie, potrzebuje danych, na których może opierać podejmowane czynności. Zaczynamy więc od najba...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!

Przypisy