Kampania sprzedażowa z influencerem w 2023 r. – o czym pamiętać?

Temat numeru

Bieżący rok upływa pod znakiem sukcesywnej profesjonalizacji branży influencer marketingu. Duży udział miał w tym Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów, który wziął pod lupę poczynania popularnych twórców. Nie obyło się bez kilku kar dla topowych nazwisk. To ważne zmiany w kontekście prawa warunkującego rozpowszechnianie materiałów reklamowych. Zarówno twórcy, jak i reklamodawcy wyciągnęli wnioski i dostrzegli wagę rzetelnej weryfikacji. W konsekwencji branża influencer marketingu stopniowo pozostawia za sobą błędy młodości i jest gotowa, by wkroczyć w dojrzały wiek.

Sprawdź również pokrewny artykuł: "Praktyczne sposoby pomiaru skuteczności kampanii marketingowej – typowe rodzaje badań"

POLECAMY

W postpandemicznej rzeczywistości nie brakuje nowych wyzwań. REACHaBLOGGER przygotowało badania rynku influencerów w Polsce, z którego wynika, że aż 53% respondentów zamierza ulokować w tym obszarze więcej środków niż w ubiegłym roku. Jeżeli zamierzasz przeprowadzić kampanię z udziałem internetowych twórców, warto się skrupulatnie przygotować. Dowiedz się, o jakie kwestie należy zadbać, aby zrealizować swoje cele.

Jakie czynniki kształtują potencjał influencera?

Rola influencera nie sprowadza się wyłącznie do sprzedaży. Ba! Jeżeli koncentrujesz się na zwiększeniu liczby zakupów, to influencerzy będą jednym z ostatnich ogniw służących realizacji celu. Wykorzystanie potencjału sprzedażowego twórców wymaga odpowiedniego przygotowania i przeprowadzenia kampanii. Sprawdź, co wpływa na warunki współpracy z influencerem.

Warto zwrócić uwagę na charakter treści, które dany twórca tworzy na co dzień. Jeżeli ktoś słynie z humorystycznych relacji na Instagramie, korzystną praktyką będzie wkomponowanie tej konwencji do komunikacji oferty sprzedażowej. Influencer jest świetnym fotografem? Zadbaj o wysoki poziom walorów wizualnych w materiałach sponsorowanych. Influencer wyróżnia się warsztatem pisarskim? Niech zatem przemówią słowa. Staraj się zawsze pokazać produkt przez pr...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!

Przypisy