Promocja
W artykule skupię się na kilku obszarach działań, zaprezentowanych na rysunku 1, który zarazem jest idealnym drogowskazem, jak przeprowadzić idealną kampanię promującą aplikacje.
Mamy więc kilka kluczowych obszarów do omówienia:
POLECAMY
- Audyt/ASO
- „Okodowanie” aplikacji
- Przygotowanie strategii komunikacji z użytkownikami aplikacji
- Wsparcie promocji poprzez działania reklamowe.
Audyt/ASO
App Store Optimisation, w skrócie ASO, obejmuje szereg działań związanych z optymalizacją pozycji aplikacji pod algorytmy konkretnego sklepu. To proces długotrwały, który stopniowo buduje pozycję i mniej obciąża budżet. Celem ASO jest umieszczenie aplikacji jak najwyżej w rankingu danego sklepu lub na liście wyników wyszukiwania, tak aby zwiększyć liczbę pobrań organicznych. Dzięki ASO można też zmniejszyć koszty pozyskiwania użytkowników i zwiększyć przychody z samej aplikacji. Pamiętajmy, iż użytkownik, który zainstaluje aplikację klienta z własnej woli, będzie po stokroć aktywniejszy niż ten, którego skusimy działaniami reklamowymi.
Zgodnie z badaniami mamy raptem kilka sekund na przekonanie użytkownika do naszej aplikacji. Na co powinniśmy zwrócić...
- 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- ... i wiele więcej!