Jakość czy ilość? Jak odkodować algorytm LinkedIna i generować większe zasięgi

Temat numeru

LinkedIn, globalna platforma skupiająca profesjonalistów z różnorodnych branż, przypomina ogromne targi czy imprezę biznesową – to tutaj się sprzedaje, kupuje, zatrudnia, szuka pracy i nawiązuje partnerstwa. By jednak w pełni wykorzystać te możliwości, musisz zrozumieć mechanizmy kształtujące widoczność publikowanych treści – czyli algorytm LinkedIna.

Dlaczego warto publikować na LinkedInie?

Motywacje aktywnej obecności na LinkedInie mogą być bardzo różne. Inny cel będzie przyświecać specjaliście, który chce zmienić pracę; inny – sprzedawcy B2B szukającemu leadów. Nie zmienia to faktu, że każda osoba, która funkcjonuje w szeroko rozumianym świecie biznesu, może wykorzystać LinkedIn dla własnych korzyści. Na wstępie przyjrzyjmy się więc bliżej możliwościom platformy.
Pozyskiwanie klientów, partnerów biznesowych i pracowników. To chyba najczęściej wskazywane zainteresowanie LinkedIna. Nic dziwnego! Dobry post może zadziałać jak magnes na przedstawicieli Twojej grupy docelowej – potencjalnych pracodawców, kontrahentów czy podwykonawców. Musisz tylko wiedzieć, co faktycznie jest dla nich ważne – to konieczny warunek, by publikacje skutecznie trafiały do ich serc, głów… i na ekrany.
Budowa silnej marki. W marketingu wygrywają nie tyle najlepsi, co przede wszystkim najbardziej rozpoznawalni. Dzięki publikacjom możesz dostarczać istotną dla odbiorców wartość 
(np. rozwiązanie ich problemów) i w ten sposób budować rozpoznawalność marki – osobistej bądź firmowej. Pamiętaj, że post to świetny nośnik informacji i edukacji – użytkownicy LinkedIna to specyficzna grupa, która szczególnie pożąda merytorycznych treści. Dostarczając ich, zbudujesz również zaufanie, które może zaowocować biznesowymi możliwościami.
Zbieranie informacji o rynku i grupie...

Ten artykuł jest dostępny tylko dla zarejestrowanych użytkowników.

Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się.

Przypisy