Jak wykorzystać potencjał kampanii produktowej i obniżyć jej koszty już dziś?

Temat numeru Audyt w e-marketingu

Własny sklep internetowy to dla wielu przedsiębiorców swego rodzaju kamień milowy w prowadzeniu własnej działalności. Skoro czytasz ten artykuł, dla Ciebie zapewne również. I chociaż samo stworzenie sklepu to dzisiaj zajęcie niewymagające specjalistycznej wiedzy, podobnie jak większość, prawdziwe schody zaczniesz odczuwać dopiero w momencie rozpoczęcia działań reklamowych. Z jakich narzędzi korzystać? Jakie budżety zainwestować? W jaki sposób optymalizować działania, by osiągnąć zadowalające koszty konwersji? Na tych ostatnich skupimy się przede wszystkim.

Zanim rozpoczniemy naszą pierwszą kampanię bądź wdrożymy do niej nasze strategie optymalizacji, rozpocząć musimy od właściwego przygotowania naszego pliku produktowego. To podstawa, bez której kontynuacja jakichkolwiek efektywnych działań nie będzie możliwa. Dlaczego? Google właśnie na podstawie pliku produktowego określa, komu, kiedy i dlaczego zaprezentować powinien nasze produkty. Właściwie przygotowana struktura pozwala więc dotrzeć do naszej grupy odbiorców z wykluczeniem jak największej liczby osób przypadkowych. 

POLECAMY

Zacznijmy od pliku produktowego

Poświęć teraz chwilę na analizę wszystkich produktów, jakie znajdują się w Twoim sklepie. Jakie zasady przyjąłeś w trakcie nazywania produktów oraz tworzenia opisów? Nie dotyczy to jedynie dropshippingu, który dostarcza nam bardzo ograniczonych możliwości optymalizacji. Powróćmy zatem do Twoich produktów. Ich nazwa to dla Google pierwszy czynnik mający wpływ na wyświetlenie potencjalnemu klientowi. Tytułu dotyczy więc kilka zasad, wśród których najważniejszą jest nazywanie produktów dokładnie tak, jak szukał będzie go nasz odbiorca. Czy sprzedając nowe Air Maxy, koniecznie musisz nazywać produkt „Buty Air Max”? Zdecydowanie nie. Większość osób zapewne pominie pierwszy człon w wyszukiwarce. Jakie więc elementy zawrzeć musisz obowiązkowo? Oprócz nazwy zdecydowanie rozmiar, kolor, przeznaczenie produktu. Czy dodawanie marki jest dobrym pomysłem? Tylko jeżeli klient ma szansę ją wyszukać. Jeśli zatem sprzedajesz produkty mało znanej firmy, posiadanie jej w nazwie produk...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!

Przypisy