Jak wykorzystać AI w automatyzacji marketingu?

Temat numeru

LLM, Foundation Model, machine learning, ANNs (artificial neural networks) czy generatywne AI – te określenia i wiele innych związanych ze sztuczną inteligencją pojawiają się coraz częściej w przestrzeni publicznej czy też zawodowej. Słysząc je, bezwiednie na myśl przychodzą nam takie filmy, jak Matrix, Terminator” czy Odyseja kosmiczna. W końcu sztuczna inteligencja (AI), zanim zawładnęła naszą marketingową rzeczywistością w 2022 czy w 2023 r., to najpierw podbiła naszą kulturę.

W niniejszym artykule skupimy się jednak na tym, jak generatywna sztuczna inteligencja i inne algorytmy uczenia maszynowego mogą nas wesprzeć w automatyzacji marketingu już dziś oraz jak będą mogły robić to w przyszłości – a nie tym, kiedy AGI (artificial general intelligence) przejmie kontrolę nad światem.

POLECAMY

Obecny stan technologii

Trend uzupełniania swoich produktów o tzw. element AI i hype na te produkty po stronie użytkownika końcowego (nas marketerów) jest dzisiaj szczególnie widoczny za sprawą sukcesu modelu od OpenAI, czyli popularnego ChatGPT. 
Z analizy przeprowadzonej przez McKinsey & Company na potrzeby raportu „The economic potential of generative AI. The next productivity frontier”, możemy utwierdzić się w przekonaniu, że całkiem słusznie ulegamy – jako marketerzy teamu – trochę owczemu pędowi na wykorzystywanie generatywnej AI. Jak prognozuje McKinsey, jej rozwój będzie miał właśnie dla takich dziedzin, jak marketing, sprzedaż czy obsługa klienta, największy wpływ. Wykorzystanie generatywnej AI tylko w tych obszarach może stanowić aż 75% wszystkich przypadków użycia AI. 
 

 Rys. 1. Źródło: Comparative Industry Service (CIS), IHS Markit; Oxford Economics; McKinsey Corporate and Business Functions database; McKinsey Manufacturing and Supply Chain 360; McKinsey Sales Navigator; Ignite, a McKinsey database; McKinsey analysis 
 Rys. 2. Źródło: Materiały własne – edytor kreacji e-mail systemu klasy marketing automation i CDP – user.com 


Specjaliści z McKinsey Company podkreślają jednak, że zanim zaczniemy w pełni w...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!

Przypisy