W niniejszym artykule skupimy się jednak na tym, jak generatywna sztuczna inteligencja i inne algorytmy uczenia maszynowego mogą nas wesprzeć w automatyzacji marketingu już dziś oraz jak będą mogły robić to w przyszłości – a nie tym, kiedy AGI (artificial general intelligence) przejmie kontrolę nad światem.
POLECAMY
Obecny stan technologii
Trend uzupełniania swoich produktów o tzw. element AI i hype na te produkty po stronie użytkownika końcowego (nas marketerów) jest dzisiaj szczególnie widoczny za sprawą sukcesu modelu od OpenAI, czyli popularnego ChatGPT.
Z analizy przeprowadzonej przez McKinsey & Company na potrzeby raportu „The economic potential of generative AI. The next productivity frontier”, możemy utwierdzić się w przekonaniu, że całkiem słusznie ulegamy – jako marketerzy teamu – trochę owczemu pędowi na wykorzystywanie generatywnej AI. Jak prognozuje McKinsey, jej rozwój będzie miał właśnie dla takich dziedzin, jak marketing, sprzedaż czy obsługa klienta, największy wpływ. Wykorzystanie generatywnej AI tylko w tych obszarach może stanowić aż 75% wszystkich przypadków użycia AI.


Specjaliści z McKinsey Company podkreślają jednak, że zanim zaczniemy w pełni w...
- 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- ... i wiele więcej!