Zapraszamy również do zapoznania się z naszym artykułem: "Praktyczne sposoby pomiaru skuteczności kampanii marketingowej – typowe rodzaje badań"
POLECAMY
Kampania w modelu programmatic – to naprawdę nie jest trudne
Bez względu na to, jaki model wybierzemy, ustawienie i realizacja tego typu kampanii nie są trudne i, w skrócie, można podzielić je na poniższe etapy.
- Zdefiniowanie celu kampanii wraz z metrykami sukcesu:
- branding (zasięg);
- performance (kliknięcia, leady, akcje, rejestracje).
- Wybór rodzaju danych, jakie dodamy do kampanii w zależności od celu.
- Wybór powierzchni reklamowej i modelu zakupu Open Market vs. Private Deal.
- Decyzje odnośnie do kryteriów targetowania.
- Kreacja – jakie rodzaje banerów wykorzystamy w kampanii.
- Zaczynamy – zarówno kampanię, jak i analizę raportów.
Krok 1. Prosto do celu, czyli co chcemy osiągnąć za pomocą działań marketingowych w internecie
Zanim przystąpimy do realizacji jakiejkolwiek kampanii, kluczowe jest jej odpowiednie zaplanowanie. Chodzi tu o określenie grupy docelowej, zdefiniowanie powierzchni reklamowej (np. kontekstowo) czy opracowanie kreacji. Jednak przede wszystkim warto na tym etapie ustalić mierzalny cel naszej komunikacji –
tzw. KPI (key performance indicator). Pozwoli nam on nie tylko na koniec ocenić wynik, ale także określić, jakie kroki musimy wykonać jeszcze przed rozpoczęciem emisji i optymalizować ją w trakcie.
Kampanie online – niezależnie od modelu zakupu – mają najczęściej jeden z dwóch rodzajów celów – branding lub performance.
Ten pierwszy skupia swoje działania na zwiększeniu świadomości marki i wzmocnieniu jej wizerunku. W kampanii programatycznej, która ma taki cel warto zacząć od doboru odpowiedniej grupy docelowej, która może być zainteresowana naszym komunikatem. Dobrze jest nie ograniczać puli potencjalnych odbiorców i zadziałać na tyle szeroko, aby pozwolić sobie na swobodną realizację budżetu, a przede wszystkim zwięks...
- 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- ... i wiele więcej!