Jak polskie sklepy internetowe radzą sobie w Google? Wnioski z raportu Senuto „eCommerce w Polsce 2019”

Temat numeru

Na zakończenie ubiegłego roku Senuto wydało 200-stronicowy raport „eCommerce w Polsce 2019”, który dostarcza wiedzy na temat kondycji sklepów internetowych w polskim Google. Jakie dane, wnioski i wskazówki dla rynku e-commerce znalazły się w tym specjalistycznym opracowaniu?

Przebadaliśmy 54 226 serwisów e-commerce obecnych w polskich wynikach wyszukiwania. Sprawdziliśmy, które serwisy i brandy są najlepiej widoczne w wyszukiwarce, jak sklepy internetowe w Polsce optymalizują czynniki algorytmiczne, a także przyjrzeliśmy się stosowanym technologiom. 
Dane te pozwoliły nam spojrzeć na branżę e-commerce w Polsce z szerokiej perspektywy, zaś ich analiza przyniosła wiele daleko idących wniosków. W ciągu miesiąca od publikacji z raportem zapoznało się ponad 6 tysięcy osób. Jest to dość wyraźny sygnał, że na rynku panował niedosyt wiedzy na ten temat. 

POLECAMY

Definicja e-commerce, na której opierał się raport

Przygotowując raport, musieliśmy zdecydować, według jakiej definicji dany serwis sklasyfikujemy jako sklep e-commerce. Postanowiliśmy, że w raporcie znajdą się tylko te serwisy, które sprzedają fizyczne produkty. W związku z tym w zestawieniu nie znalazły się m.in. portale turystyczne.

Rynek e-commerce w Polsce

Ruch organiczny jest kluczowym źródłem wizyt w każdym serwisie e-commerce, a wysokie pozycje w Google to często miara sukcesu sklepu internetowego. Według danych Senuto pod koniec 2019 r.
 w polskim Google operowało 54 226 sklepów 
internetowych. Oznacza to, że 1 sklep przypadał na około 700 obywateli. To także 1 sklep na ok. 360 internautów. W porównaniu do reszty świata plasuje to nasz kraj mniej więcej po środku skali – znacznie więcej serwisów e-commerce w przeliczeniu na jednego obywatela znajdziemy w USA czy Wielkiej Brytanii, z kolei znacznie mniej w krajach słabiej rozwiniętych.

Wszystkie sklepy e-commerce w Polsce generują około 251 milionów wizyt z organicznych wyników wyszukiwania.

Wszystkie sklepy, które wzięliśmy pod uwagę, generują około 251 milionów wizyt miesięcznie z organicznych wyników wyszukiwania. W przeliczeniu jest to średnio 4628 wizyt na jeden sklep.      
Warto jednak mieć na uwadze fakt, że rynek jest zdom...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!

Przypisy