Jak pisać, żeby chcieli czytać? Pięć rad na temat komunikacji

Temat numeru

Świat (tudzież półświatek) marketingowy jest zdominowany przez dyskusję o narzędziach – od globalnej perspektywy (mar-tech), po debaty na temat wyższości jednego sposobu ustawiania kampanii remarketingowej na Facebooku nad drugim. W tym wszystkim umyka rzecz najważniejsza, czyli komunikacja.

Jako właściciel agencji pracującej obecnie z blisko pięćdziesięcioma podmiotami z różnych branż widzę, że nie istnieją magiczne ustawienia, które dowożą wyniki za każdym razem. Ba, rola sztuczek czy trików jest coraz mniejsza. Tym, co ma największy wpływ na powodzenie kampanii jest za to kreacja – grafika, wideo czy tekst.

Dlatego właśnie niezależnie od tego, czy rozmawiamy o tekstach na landing page, treści mailingu czy copy reklamy w Google bądź na Facebooku, to w jaki sposób i dlaczego coś jest napisane, jest niezwykle ważne. Przygotowałem więc kilka wskazówek, dzięki którym będziesz wiedział, o czym warto pamiętać, tworząc tego typu teksty.

POLECAMY

1. Styl jest niezależny od kanału

Ważna uwaga na sam początek – reguły tworzenia dobrych tekstów są niezależne od kanału. Bardzo często spotykam się z pytaniami typu: „Jak pisać posty na Facebooku?” lub „Jak pisać tweety?”. 

Poza wytycznymi wynikającymi ze specyfiki kanału (jak np. ograniczenia liczby znaków czy preferencje użytkowników), pod względem stylu nie powinno być żadnej różnicy. Tu i tu czytają nas ludzie, którzy mają p...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!

Przypisy