Jak pisać pod algorytm Instagarma – TOP 10 zasad i... postów, które zaangażują najbardziej wymagających obserwujących

Temat numeru

Wbrew pozorom Instagram to nie tylko wizualne medium. Niezależnie od tego, jaki content tam publikujemy, wideo, rolki, stories, zdjęcia czy karuzele, słowo pisane ma niezwykle duże znaczenie. Tak dla algorytmu, jak i dla lepszego odbioru, i zrozumienia tekstu przez odbiorcę.

Zgodnie z teorią modalności Varka, ludzi można podzielić na cztery kategorie:

POLECAMY

  • wzrokowcy, którzy uczą się głównie za pomocą obrazów i filmów;
  • słuchowcy, którzy najlepiej przetwarzają informacje, gdy są wzmocnione dźwiękiem;
  • kinestetycy, którzy najlepiej uczą się poprzez dotyk lub czucie;
  • osoby uczące się czytania/pisania, które polegają na czytaniu lub pisaniu w celu przetwarzania informacji.

Takich odbiorców masz w swoich mediach społecznościowych, również na Instagramie, dlatego słowo pisane jeszcze „przez jakiś” czas na pewno będzie miało znaczenie i jeszcze trochę dzieli nas od ery tylko wizualnej. Ponadto warto zrozumieć, jak działa algorytm Instagrama i jakie czynniki bierze pod uwagę. A na dobrą sprawę „trzy algorytmy”: w feedzie i stories, w sekcji eksploruj oraz w rolkach. 
Feed i stories – tutaj mamy sześć czynników, które warto wyróżnić. 

  • Interest. Instagram przewiduje, czy post Ci się spodoba, na bazie poprzednich zachowań związanych z contentem w tym medium. 
    Co czytałeś, gdzie się zatrzymałeś na dłużej, gdzie były kliknięcia, zaangażowanie itd. Opis pozwala algorytmowi zrozumieć, o czym jest Twój wpis. 
  • Recency. Kiedy został dodany post, priorytet mają oczywiście posty nowsze. Dlatego najlepiej publikować w godzinach, kiedy Twoi odbiorcy są dostępni na Instagramie. Testuj to albo sprawdzaj w swoich statystykach. Instagram podpowiada Ci to również podczas publikacji w Creator Studio. 
  • Relationship. Jak blisko jesteś z profilem, który udostępnił post. W grę wchodzą tutaj interakcje, kliknięcia, funkcje natywne, DMy itd. Dobre wezwanie do działania potrafi zwiększyć interakcje. 
  • Frequency. Jak często otwierasz Instagram? Jeżeli rzadko, zobaczysz „najlepsze” dla siebie posty. 
  • Following. Im więcej profili obserwujesz, tym mniej postów zobaczysz od jednego konkretnego. 
  • Usage. Ile czasu spędzasz na Instagramie? Im więcej czasu tam jesteś, tym mniej zobaczysz bezpośrednio dopasowanych treści. ...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!

Przypisy