Zgodnie z teorią modalności Varka, ludzi można podzielić na cztery kategorie:
POLECAMY
- wzrokowcy, którzy uczą się głównie za pomocą obrazów i filmów;
- słuchowcy, którzy najlepiej przetwarzają informacje, gdy są wzmocnione dźwiękiem;
- kinestetycy, którzy najlepiej uczą się poprzez dotyk lub czucie;
- osoby uczące się czytania/pisania, które polegają na czytaniu lub pisaniu w celu przetwarzania informacji.
Takich odbiorców masz w swoich mediach społecznościowych, również na Instagramie, dlatego słowo pisane jeszcze „przez jakiś” czas na pewno będzie miało znaczenie i jeszcze trochę dzieli nas od ery tylko wizualnej. Ponadto warto zrozumieć, jak działa algorytm Instagrama i jakie czynniki bierze pod uwagę. A na dobrą sprawę „trzy algorytmy”: w feedzie i stories, w sekcji eksploruj oraz w rolkach.
Feed i stories – tutaj mamy sześć czynników, które warto wyróżnić.
- Interest. Instagram przewiduje, czy post Ci się spodoba, na bazie poprzednich zachowań związanych z contentem w tym medium.
Co czytałeś, gdzie się zatrzymałeś na dłużej, gdzie były kliknięcia, zaangażowanie itd. Opis pozwala algorytmowi zrozumieć, o czym jest Twój wpis. - Recency. Kiedy został dodany post, priorytet mają oczywiście posty nowsze. Dlatego najlepiej publikować w godzinach, kiedy Twoi odbiorcy są dostępni na Instagramie. Testuj to albo sprawdzaj w swoich statystykach. Instagram podpowiada Ci to również podczas publikacji w Creator Studio.
- Relationship. Jak blisko jesteś z profilem, który udostępnił post. W grę wchodzą tutaj interakcje, kliknięcia, funkcje natywne, DMy itd. Dobre wezwanie do działania potrafi zwiększyć interakcje.
- Frequency. Jak często otwierasz Instagram? Jeżeli rzadko, zobaczysz „najlepsze” dla siebie posty.
- Following. Im więcej profili obserwujesz, tym mniej postów zobaczysz od jednego konkretnego.
- Usage. Ile czasu spędzasz na Instagramie? Im więcej czasu tam jesteś, tym mniej zobaczysz bezpośrednio dopasowanych treści....
- 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- ... i wiele więcej!