Jak oszukiwać Google w mapach (albo jak budować fałszywe wizytówki w mapach)?

W świecie Google

Pozycjonowanie w wynikach organicznych to nic innego, jak manipulowanie algorytmami tak, aby Twój serwis pojawił się w tych wynikach wyżej niż konkurencja, no i przynosił zyski. Ale co w przypadku, gdy Twój lokalny biznes zaczyna być globalny, jednak chciałbyś zaistnieć w wielu miastach Polski? W tym celu musimy uruchomić i skonfigurować usługę Google Moja Firma oraz odpowiednio zaprojektować serwis.

Jak zbudować serwis, gdy masz oddziały w miastach?

Mając do dyspozycji dwa, trzy lub więcej biur rozsianych po Polsce, konfiguracja usług Google Moja Firma oraz zbudowanie poprawnej architektury serwisu pod pozyskiwanie ruchu z mapek jest niezwykle proste. Na rys. 1 przedstawiłem poglądowo schemat serwisu pod kątem słów kluczowych oraz miast, które potencjalny klient będzie wpisywał.
Ze względu na geolokalizację należy pamiętać, że inne wyniki pojawiają się, gdy wpisuje się frazę kluczową z i bez miasta. To istotne dla niektórych branż.
 

POLECAMY

Rys. 1. Architektura serwisu

 

Rys. 2. Konfiguracja GMF

 

Rys. 3. Dodatkowe podstrony


Mając przygotowaną strukturę strony, w której każdy punkt w danym mieście ma swoja oddzielną podstronę, konfigurujemy odpowiednio GMF tak, aby każda wizytówka była odpowiedzialna za jedną lokalizację, a w danej wizytówce wstawiamy jako stronę docelową konkretną podstronę serwisu. Dodatkowo należy wyko...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!

Przypisy