Analityka w służbie danych, czyli jak wykorzystać potencjał Google Data Studio do efektywnego raportowania i wnioskowania?

W świecie Google

Google Data Studio to niezwykle przydatne narzędzie do raportowania i szybkich bieżących analiz. Można w nim w prosty i łatwy sposób połączyć ze sobą kilka różnych źródeł danych i wygodnie analizować bieżącą sytuację Twojej witryny. Zapomnij o logowaniu się do kilku różnych systemów i żmudnym łączeniu danych w Excelu. Od teraz nie tylko stworzysz jeden wygodny raport dostępny po kliknięciu w link, ale też dodasz do niego wszystkie dane niezbędne w Twojej codziennej pracy operacyjnej.

No to zaczynamy!

Na początek logujemy się tutaj: //datastudio.google.com, wykorzystując dowolne konto Google i klikamy „utwórz nowy raport”.
 

POLECAMY

Rys. 1. Tworzenie nowego, pustego raportu w Data Studio


 Następnie do naszego raportu dodajemy źródło danych – wykorzystujemy w tym celu konto demo Google Analytics. Oczywiście możemy podpiąć dowolne konto Analytics, o ile takim dysponujemy.


 

Rys. 2. Dodawanie pierwszego źródła danych


 Zmieniamy nazwę naszego raportu w lewym górnym rogu.
 

Rys. 3. Zmiana nazwy raportu


Raport można również wizualnie dopasować do naszych potrzeb i upodobań dodając tło czy logotyp. Tło do raportu, który opisuję w tym artykule, znajduje się tutaj: //bit.ly/pliczek.
Dodajemy obraz do raportu klikając odpowiedni przycisk w menu (jak na poniższym screenie), a następnie dopasowujemy go na szerokość i wysokość do naszego obszaru roboczego.
 

Rys. 4. Dodanie obrazu z dysku jako grafiki w tle raportu


Następnie zmieniamy wysokość obszaru roboczego – w menu z lewej strony zmieniamy wysokość z 800px na 1200px. Obszar roboczy możemy dopasowa...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!

Przypisy