Google Marketing Platform – jak działa i co wnosi do biznesu?

W świecie Google

Jednym z głównych wyzwań, z jakimi mierzą się marketerzy na rynku online, jest rozwiązanie problemu utraty danych między różnymi narzędziami, z których korzystają w celu prowadzenia swoich działań. Szacuje się, że używają oni średnio pięciu różnych narzędzi do przeprowadzenia pojedynczej kampanii, co powoduje utratę danych w wysokości około 15% pomiędzy każdym narzędziem1. Wśród osób odpowiedzialnych za wdrożenie działań reklamowych w sieci pojawia się tutaj zawsze pytanie o to, jakiej technologii użyć? Jednej czy może wielu? Jeśli jednej, to na którą postawić? Google odpowiedział na potrzeby rynku poprzez stworzenie Google Marketing Platform (GMP) – zespołu narzędzi, które pozwalają scentralizować cały marketing online w jednym miejscu.

Co to jest GMP?

Google Marketing Platform jest to zespół narzędzi działający jako one cookie system – przy pełnej integracji narzędzi platformy i prowadzeniu działań za jej pośrednictwem jesteśmy w stanie rozpoznać tego samego użytkownika na różnych narzędziach i w różnych kanałach. Pozwala nam to na śledzenie jego pełnej drogi po czeluściach internetu. Jak jest to możliwe? Google jest właścicielem najpopularniejszych narzędzi wykorzystywanych przez użytkowników sieci. Android, Youtube, Gmail, Google Play, Chrome – to tylko niektóre z nich. Użytkownicy, jeszcze przed rozpoczęciem korzystania, w większości wyrazili zgodę na przetwarzanie swoich danych w celach marketingowych – oczywiście z poszanowaniem obowiązującej polityki poufności danych, między innymi GDPR, czyli rozporządzenia doskonale znanego całej branży. Dzięki zalogowanym użytkownikom oraz pomiarowi aktywności, które wykonują oni w sieci, my marketerzy możemy korzystać z szeregu danych i analizować trendy, które pozwolą nam dostosować odpowiedni przekaz reklamowy do odpowiedniej osoby, tak aby obie strony były usatysfakcjonowane – zarówno odbiorca reklamy (ponieważ jest ona dostosowana do jego potrzeb bądź zainteresowań), jak i jej twórca (kiedy relewa...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!

Przypisy