Platformy marketplace zdobywają dominującą rolę na rynku e-commerce
Dane o sprzedaży detalicznej pokazują wyraźnie, że platformy handlowe typu marketplace stają się dominującym kanałem sprzedaży w e-commerce. Ich udział na przestrzeni ostatnich lat dynamicznie rósł i przewiduje się, że do roku 2027 osiągnie poziom ok. 60% całości przychodów generowanych w internecie1. Ciekawy jest też raport mówiący o tym, jak wygląda ścieżka kupujących przez internet. Analizy platformy Allegro wskazują, że proces wyszukiwania produktów w 33% przypadków rozpoczyna się na platformach sprzedażowych i jest już wyższy niż odsetek osób poszukujących tego typu informacji w Google (26%)2.
Jak widzisz, decydując się na rezygnację ze sprzedaży poprzez marketplace, możesz stracić nawet 30% potencjalnych kupujących. Oczywiście jest to pewnego rodzaju uproszczenie, ale prawda jest taka, że pokazywanie swojej oferty na takich platformach staje się wręcz koniecznością. Zwłaszcza jeżeli nie masz unikatowej lub silnej marki zbudowanej na grupie lojalnych i powracających klientów.
Oczywiście nie można zapominać o tym, że sprzedając na marketplace, powinieneś się liczyć z tym, że będziesz już na starcie skazany na konkurowanie z setkami, a nawet tysiącami innych sprzedawców. Może się to wiązać z tym, że dużo ważniejsza niż np. we własnym sklepie staje się atrakcyjna cena, co przekłada się często na niższe marże i zyskowność na spr...
- 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- ... i wiele więcej!