Jak domknąć sprzedaż dzięki wyszukiwarce? Niestandardowe techniki SEO i AdWords

Reklama internetowa

Wiele firm, szczególnie tych z wieloletnią historią działalności, przez długi czas ignorowało zjawisko handlu internetowego. Dopiero badania i raporty wskazujące zmiany zachodzące na rynku unaoczniły szansę, jaką daję sprzedaż online. Jednak nieznajomość realiów marketingu internetowego oraz rosnąca konkurencja uniemożliwia znacznej liczbie przedsiębiorstw osiągnięcie sukcesu i realizację ambitnych celów sprzedażowych w internecie. Jak więc zbudować świadomość swojego brandu w sieci i czerpać z tego zyski? Z pomocą przychodzą tutaj działania marketingowe oparte na wyszukiwarce Google – SEO oraz AdWords.

Punkt wyjścia w SEO

Pierwszą praktyką, jakiej przyjdzie nam się dokładnie przyjrzeć, jest SEO. Jak wiadomo, SEO (search engine optimization) to działania polegające na optymalizacji i pozycjonowaniu strony internetowej w celu osiągnięcia przez nią wysokich pozycji na konkretne frazy w wynikach wyszukiwania. Dlaczego jest to niezwykle ważne? 

POLECAMY

Otóż im wyżej nasza strona znajduje się w wynikach wyszukiwania, tym więcej osób prawdopodobnie zdecyduje się kliknąć w link prowadzący do niej. Niemniej osiągnięcie najwyższych pozycji staje się coraz trudniejsze.

Punktem wyjścia w przypadku SEO jest ocena potencjału własnej strony i ustalenie ewentualnych funduszy, jakie jesteśmy w stanie zainwestować w jej rozwój i optymalizację. Dopiero wtedy można realnie prognozować skalę i rodzaj działań, których podjęcie przyniesie wymierne korzyści. Należy jednak zaznaczyć, że SEO nie działa w taki sam sposób jak AdWords. Jeżeli potrzebujesz natychmiastowych wyników i nie zależy Ci na długotrwałych efektach, to SEO zdecydowanie nie jest dla Ciebie. 

Zdefiniuj frazy high intent

Zapewne wielu z Was wie, że istotną rolę w SEO odgrywa research słów kluczowych. Zdefiniowanie tych fra...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!

Przypisy